Ja, jäklar...

...undrar vad som har hänt???

Helt plötsligt innan middagen idag fick jag en märklig lust till att baka kakor?!

Vad är det för konstigt med det då???

Jo, det kan jag tala om, jag har aldrig någonsin förut haft lust att baka några kakor, har nästan aldrig bakat några heller för den delen! Nån sockerkaka och lite bullbak är det jag har åstadkommit i mitt snart 50-åriga liv.
Men jag kanske tänker bli en kafferepstant eller så kanske jag måste öva inför farmorsåtagande längre fram. För barnbarn SKA man ju skämma bort med hembakat, eller?

Efter middagen gjorde jag slag i saken och började.

Innan det var färdigt hade jag bakat tre sorter!!!



Skurna chokaldkakor, havrekakor och en citronkaka.

Ja, jäklar...


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, "farmor", dags att börja träna! Det är ju du som ska göda och skämma bort ungen ;) (Även bonusdotra tackar ju inte nej till lite kakor.. ;D)

2010-09-17 @ 08:45:18
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

Mmmm, träna måste jag nog! Det lär väl komma några bonusbarnbarn också, i sinom tid!

Fast du är ju rätt duktig på att baka kakor själv!

2010-09-18 @ 07:29:09
Postat av: Elin

Tss.. Men det är ju mycket godare när andra har bakat! ;)

2010-09-18 @ 18:11:24
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Va gott med hembakade kakor. Jag gillar att baka fast det är långt mellan varven. Har visst hört nånstans att det inte är så nyttigt...... Eller har jag hört fel? Dom verkar i alla fall lägga sej lite lagomt runt midjan på mej.

2010-09-20 @ 21:42:46
URL: http://mindag-k.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0