Lördagsmys

Vaknade klockan 6 i denna lördag?! Vore det vardag skulle det väl inte vara så konstigt men nu var det helg. Kanske berodde på att jag var dötrött på fredagkvällen och gick till sängs redan kvart över 8.
Hade i alla fall en väldans massa energi och hann med helgstädningen innan jag for till jobbet klockan 10.

Väl hemma igen förberedde jag inför middagen, som vi hade bjudit in Erik och Mattias till.  Det blev en trerätters och jag tyckte mig se och höra att den blev uppskattad!




Till förrätt blev det smörgåsbakelse med kalkonröra. Till det serverades ett rött vin.



Varmrätten bestod av lax, bakad potatis och räk-& äggröra och ett vitt vin.

Slutligen en efterrätt med flädersorbet och blandad frukt som hade fått koka upp med lite socker, vaniljsocker och citronskiva. 


Kommentarer
Postat av: KarinW

Men hjälp vilken mysmiddag ni haft då! Bakad potatis var riktigt längesen jag gjorde det är himla gott tycker jag och lax måste vi äta snart. Jag har några bitar i frysen och vi har inte ätit fisk här hemma på flera veckor, kanske dags att plocka upp den?!. Att du bara hade sån energi på en lördagmorgon.

Ha de´fint/Karin

2010-03-15 @ 19:01:21
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Karin W

Men hallå där vilken supermiddag! Måste laga lax snart jag också för det var en evighet sedan och den är inte längre bort än frysen!

Jag måste gjort något fel för jag var in till dig igår också men kommentaren syns inte, var väl trött i knoppen.Flädersorbeten har du gjort den själv? Åh bakpotatis vad gott!

2010-03-16 @ 21:22:01
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilken middag!Den såg verkligen god ut! Du borde ansöka till halv 8 hos mej!

2010-03-21 @ 17:45:58
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Karin: vi brukar ha lite extra på helgerna när det passar. Och det är kul att bjuda folk. Roligt att duka snyggt, jag har ju massor av olika porslin att alternera med eftersom jag är loppis och antiktokig också!

Kerstin: Nja, halv åtta hos mig utan teve och Helge i så fall! :-)

2010-03-22 @ 20:58:55
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0