Eftermiddag i fårhagen

I eftermiddags när det var dags att mata fåren hade jag kameran med mig, och jag vill gärna dela med mig av glädjen som finns därnere!



    Baggen som föddes förra veckan har en väldans massa energi och älskar att skutta och springa omkring.




Hallå kompisar! Vill ni leka med mig? Ni är en vecka yngre men nog kan ni väl vara med liiiite i alla fall?!




Få se! VEM är störst och starkast av oss???




Gammelbaggen BerraBus (2 år) tittar ut genom fönstret för att se så att allt går rätt till där ute i hagen. Tyvärr går det inte att ha honom tillsammans med tackor och små lammungar just nu. Men till hösten får han vara med tjejerna igen!




Oj! Man blir lite hungrig av all lek!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilka underbara bilder på underbara små lamm! Helt bedårande!!! Skulle inte kunna slita mej ifrån dom. Du vilken resa ni har bokat! Blir lite avis må jag säga. Jag var en gång på anställningsintervju och dom frågade vart mitt drömresmål var. Sydpolen eller Svalbard svarade jag. Dom tittade underligt på mej och frågade om jag var normal i övrigt. Om jag fick jobbet? NEJ.

2010-03-23 @ 21:28:28
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Ja, Kerstin det är svårt att slita sig från dom. Jag har tagit ner en stol som jag brukar sitta på i hagen. Dels för att titta på dom och skratta förstås men också för att få dom vana vid mig. De blir mera lätthanterliga då senare när de släpps på bete. Andra säger Thailand jag säger Svalbard, och då blir det konstiga blickar. Men dom flesta blir lite "avis" nu när jag har berättat och visat lite bilder.

2010-03-24 @ 07:26:32
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0