Norsk torsk

Idag har vi ätit en ljuvligt god middag!
Det var torpar´n  som fick laga till den. Jag hade bara förberett, satt potatis på kokning och kokat ägg.
Vad blev det då undrar ni? Ja, av rubriken förstår ni nog.

Kokt torsk, potatis, äggsås och gröna ärter



En gammal klassiker med andra ord.
Torsken fick vi av en karl på byn, som varit och fiskat i Norge. Och det är minsann en helt annan smak än det där frysta torskblocket man köper på ICA!



Det var fler som tyckte det var gott också. Mynta vräkte i sig det hon fick. Nu är hon inte speciellt lagran vad gäller maten. Hon äter nästan allt man ger henne. Kokt ägg, ost, korv och nu senast gav jag henne blåbärsfil (trodde det var vanlig fil) och den slickade hon i sig också.
Roj tyckte också om torsken liksom Melker. Nu är det bara Bamse-mannen, som ännu inte varit in och fått smaka, men han dyker väl upp vad det lider.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: systeryster

Hm hm undrar bara,VAD exakt är det på tallriken?

2010-08-20 @ 13:01:45
Postat av: Märit

Syrran! Det är kokt potatis från egna landet, såna där med rött skal, torsk från Norge, som Fred har fiskat, äggsås där våra höns har levereat äggen och gröna ärter, som fanns i frysen. Det kanske inte ser gott ut på bild men jag kan meddela att det var superduper och hädanefter kommer jag ICKE att köpa ett enda torskblock från ICA eller nån affärs frysdisk! Så det så! =)

Kan berätta att Fred fick en kartong ägg som tack + att hade "lånat" ett lamm som sällskap en dag! Hihihi

2010-08-20 @ 13:23:05
Postat av: KarinW

Du har tur du som får norsktorsk! det har jag inte ätit sen sonen var i Norge och fiskade med fred och hans son! Jag vill ha smält smör till.....mums.

Ha det fint och hoppas du är piggelin nu!

2010-08-21 @ 19:50:29
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Ja, Karin, smält smör är också gott till torsk. Det dröjer nog innan man får en sån här fin filé igen men får väl hålla tillgodo med regnbågarna som svärföräldrarna kom hit med i söndags. Det är också gott!

2010-08-22 @ 10:33:23
Postat av: Torparn

Mja dom där regnabågarna från krondiket i Ljunga kommer nog inte ens i närheten av torsken vad gäller att smaka gott

2010-08-23 @ 08:30:47
Postat av: Kerstin

Men så gott!!! Färsk torsk och äggsås. Det är ju en riktig favvo!!!

2010-08-23 @ 21:02:39
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Ja, Kerstin det var gott! Och jag lovar dig, jag kommer aldrig mer att köpa torsk på ICA =)

2010-08-24 @ 19:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0