Herdepaj

Nu är det tisdag och jag har jobbat i två dagar.
Jag hör fortfarande dåligt, men det går inte att vara hemma längre. Som tur är slipper jag passen i utlåningsdisken och kan istället vara nere på mitt kontor och arbeta. Det är tur man har snälla jobbarkompisar som ställer upp!

Igår åt vi en av mina favoriter. Pölsa! Jag tycker det är så gott! Jag har inte kommit så långt att jag gör egen pölsa ännu, men den köpta duger fint till mig. Som tur var blev det lite över så jag fick till min matlåda idag. Karlsson fick plocka fram nåt annat ur frysen.

Idag åt vi Fåraherdens köttfärspaj. Det blev en stor form, som räckte både till middag till oss + varsin matlåda till i morgon. Jag gjorde två portionsformar också, som jag har fryst in för kommande behov.




Bilden blev något suddig, men jag tror att det framgår ändå vad det är. Att det ser bränt ut i hörnen beror på att köttfärssåsen pyser upp och rinner över. Gärna förstås ända ner i ugnen och till följd av det sätter brandvarnaren igång! Men nu vet vi att den fungerar i alla fall!
I morron ska vi nog införskaffa en ny fläkt, som förhoppningsvis ser till att brandvarnaren inte behöver sätta igång "bara" för att det råkar pysa över.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0