Helg...igen!

Fredagens tvårätters på lätt och snabbt sätt:



Avokado fylld med köpt legymsallad som jag tillsatte lite skinkbitar i.
Bredvid en skinkskiva, tomat och äppelklyfta.



Kassler skuren i skivor och sedan i halvmånar. Jag stekte på kasslern och röd paprika skuren i bitar. Sen hällde jag på en burk crème fraiche och lät det puttra på svag värme en stund. Sen smulade jag ner gorgonzola intenso. En mycket god och smakrik ost.
Till kasslern serverade jag rostade potatisskivor och morötter samt haricots vert.
Enkelt, lätt och gott!

På kvällskvisten flyttade vi oss ut från köket och till vår myshörna.



Gungstolen är min och där är det skönt att sitta. Det tycker Roj också, som gärna vill sitta i mattes knä och bli gungad. Mynta tog plats på mina ben istället.

-------------------------------

Lördagmorgon vaknade jag sent, men så skönt det var att sova ut ordentligt!
Karlsson hade varit och plockat upp näten, som han la i igår. Och utdelningen blev skaplig, så ikväll ska vi åka och lägga i ett antal nät igen. Enligt bondepraktikan är det gynnsamt att fiska mellan den 26-30 augusti.



Det blev ganska många sikar, 4-5 öringar och ett helt gäng med abborre. Siken ska Karlsson röka i morgon.

Bara för att han var så duktig att fixa nätläggningen och upplockningen av dom ordnade jag en god och närande frukost. =)



Mmmm, gott med rågmjölsgröt!

Nu ska vi åka till mamsen med lite fisk, då blir hon nog glad för hon älskar fisk.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Va gott att röka sik. Rökt fisk är ju bara sååå gott! O öringar det är ju toppen! Ser fram emot ett gott öringsrecept på din blogg. Vi har också några firrar i frysen så det är ju bra med lite tips på hur dom kan tillagas. Just nu har jag idétorka på recept. Hoppas att du laddat batterier för en ny arbetsvecka! Ha det så bra!

2010-08-29 @ 20:03:48
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Kerstin, jag är egentligen dålig på att tillaga fisk. Men om du läser inlägget jag gjort idag söndag så förstår du nog att jag bara måste lära mig och få lite variation på tillagningen.

Ha det bra du också!

2010-08-29 @ 20:28:13
Postat av: Kerstin

Prövade att kommentera på förra inlägget men det gick inte....



Vilka bamsefiskar ni fått i nätet. Jag förstår att ni är poppis hos grannarna!! Nyfångad fisk är inte fy skam!



Jag har lämnat in ett bidrag till fotoutställningen så nu är det bara att hålla tummarna! Har du och Karlsson lämnat in nåt än?

2010-08-30 @ 07:18:58
URL: http://mindag-k.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0