Svalbard är nära nu...eller inte?!?! :-(

Undras just jag, OM vi verkligen kommer iväg till Svalbard när det är tänkt?
Det har ju liksom kommit ett vulkanutbrott med askmoln, som följd,  i vägen.


Delar ur gårdagens Svalbardpost:

All flytrafikk rammet av askesky

Flyplassen i Longyearbyen er åpen, men luftrommet over er definert som fareområde. (Foto: Karine Nigar Aarskog)
"Deler av luftrommet over Svalbard er stengt. Derfor er dagens SAS-fly og postflyet kansellert, og Lufttransport har satt sine fly på bakken."

Vi kan ju inget annat göra än att vänta och se.
Polar Quest hör av sig, när dagen D är inne, om vi inte kan åka.
Som tur är går vi skadeslösa ifall det blir inställd resa.
Tråkigt men sånt är livet!

Skulle vi ändå komma iväg så kommer min typ av resedabok att publiseras här fr. o. m 13 eller möjligen 14 juni.
Karlsson kommer säkert också att skriva i sin blogg Livet på Nyänget
Är ni intresserade kan det kanske vara kul att följa bådas bloggar.
Vi skriver ju lite olika och knäpper också olika foton då vi har varsin kamera.
Förresten, på min födelsedag fick jag ju en värstingkikare!


Den blir bra i Svalbard (för jag SKA dit)
Och den verkar bra, så här står det i beskrivningen om den:
"En ljusstark kikare som passar för jakt och natur. Kikarens konstruktion ger god stabilitet, kan med lätthet användas med en hand. Den höga kvalitén på optiken ger en upplevelse utöver det vanliga och vattentätheten gör att den klarar en tuff miljö. Glasögonokularen ger alla användare fullt synfält."
Jag ser ledigt ända ut på E14 när jag sitter på bron.
Dessutom är den waterproof???
Undrar hur dom tänkte då när dom köpte den här, Karlsson, barnen, bonusbarnen och barnbarnet?
Att jag ska hoppa i ishavet och kika på fiskar, eller?
Hur som haver, den kommer att bli "bautabra" även på land och i båt och det är huvudsaken.

Håll tummarna nu alla vänner!
(inga askmoln över Norge och Svalbard)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja nu gäller det att hålla tummarna att askmolnet och vulkanutbrottet tar slut. Det vore ju hemskt om det inte blev nån resa.

Självklart kommer jag att med glädje följa er på resan genom bloggarna. Ska bli jättespännande att se alla era bilder!

2011-05-25 @ 21:31:32
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: guben

Nåt litet sketet askmoln stoppar inte oss. Vi drar till Tromsö å hyr en kanot och det fortsätter att jäklas

2011-05-26 @ 20:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0