Vad/vem styr?

Ibland undrar jag vad/vem som egentligen styr över vad som händer i våra liv???
Jag har ju varit med om en del märkliga saker, som i alla fall jag kan tycka verkar vara styrt av någon eller något. Vad vet jag inte riktigt så någon bra förklaring har jag inte.

Eller är det bara så att "plötsligt en dag så bara händer det"?

Vad tror ni???

Som vår Svalbardresa t ex.
Visst skulle vi kunna spara ihop till resan men det skulle ta ett tag och under sparandets gång skulle det säkert "nallas" lite av slantarna till något vi behöver akut eller som i alla fall är jätteviktigt just då.
Jag "råkade" ju vinna en massa pengar och tankarna gick ju genast;
"vad ska jag göra för pengarna?", "våra barn måste ju få en slant", "renovera huset såklart, vi vill ju ha ett nytt kök", ja så gick mina tankar och jag sa dom högt till Karlsson också.

Karlsson stirrade mig stint i ögonen och sa; "Du, vad är det som är din allra högsta dröm? En dröm som du haft sedan du var liten?"

Ja visst ja, att få resa till Svalbard! Sagt och gjort vi beställde ju resan. Redan i mars förra året. Tack vare att vi beställde så tidigt så fick vi 3000 kr var i rabatt.
Vi beställde den billigaste hytten, en liten hytt med två separata sängar och ett litet skrivbord + garderob. Samtliga hytter har wc/dusch, så där var ingen skillnad, men precis som på vilket annat hotell som helst så finns det olika alternativ och förstås prisskillnader. Vi valde alltså att ta den billigaste dubbelhytten. Vi kommer säkert inte att vara där så mycket ändå.

Förra veckan fick vi det sista papperen från Polar Quest med bl a flygbiljetterna, adresslappar att sätta på våra väskor samt ett brev med instruktioner.



På det här brevet satt ett handskrivet vykort fastsatt med ett ett gem:



Men hallå!!! Vad är detta???
De har flyttat upp oss tre snäpp i hyttkategori. Högre upp finns bara redarhytten! =)
Den här hytten, som vi kommer att få, är stor och har en stoooor dubbelsäng, sittgrupp, skrivbord och TV/DVD. Inte för att jag tror att vi kommer att nyttja det sistnämnda (vi tittar ju nästan aldrig på TV eller film hemma, så varför göra det nu), men i alla fall. Skillnaden i pris är hela 13.000 kronor per skalle!

Skänkta 26.000 + 6.000 kronor, bara sådär...

Och varför just jag/vi???

Undrar vem som styrde över det???
För JAG har i alla fall inte pungat ut med dom stålarna!

-------------------------

En annan konstig sak men väldigt rolig är att förra året fick jag en liten chiliplanta i födelsedagspresent av bonusdottern och hennes sambo.
Jag har väl inte varit så där alldeles duktig på att sköta om den, glömt att vattna och så där.
Nu i vår var jag nära att kasta den då det bara var en lång stam med två smal spröt på.
Jag hade återigen glömt bort att den vill ha vatten. Tyckte jag såg lite grönt på det ena sprötet så jag har låtit den stå kvar i fönstret och duttat på vatten lite då och då.
Jag har faktiskt inte tittat så noga på den, inte förrän ikväll.


Vad skådar mitt norra öga???
Jo, två pyttesmå frukter, en liten, liten röd (syns till höger) och en något större grön uppe till vänster.
Kanske jag har gröna fingrar ändå?
Eller är det någon/något som varit framme och hjälpt den stackarn på traven?

Knäppa funderingar har jag emellanåt, men jag kan inte låta bli att tänka tanken.
Jag har varit med om en del saker som gör att jag faktiskt tror att man ibland får lite hjälp med
än det ena än det andra.


Nu ska jag sluta fundera på detta! Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hade det funnits en "gilla-knapp" så hade jag använt den! :)

Grattis till ditt/ert flyt! :D

Kram!

2011-05-07 @ 22:55:46
URL: http://annispannis.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Det där är ni värda! Hoppas resan blir underbar! (Kan väl inte annat bli...).

Vad gäller plantan...så tror jag någon hjälper er...

2011-05-10 @ 15:42:26
URL: http://lyckebo.bloggplatsen.se
Postat av: Märit

Gulligt av dig Anna!

Karin, tack vare att goa barn och supersnälla grannar ställer upp kan vi ju göra resan! För du ställer väl upp om det kniper??? =) Ja, nån är det som hjälper till, det vet jag!

Kram på er båda två!

2011-05-12 @ 16:31:02
Postat av: Karin

Klart jag ställer upp! Det vet ni ju!

2011-05-12 @ 20:56:35
URL: http://lyckebo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0