Dags att ta tag i bloggandet igen...

Det var ett bra tag sedan sist jag skrev något här. Men nu baske mig ska jag ta tag i det igen...tror jag! =)

Det har ju hänt ett och annat här sedan sist jag skrev, som t ex att matkällaren rasade ihop, så i år har det inte blivit mycket syltande och saftande. Äppelträden och plommonträden tog vi ju bort i somras, då de var helt döda så där behövde jag ju inte gräma mig över att inte kunna ta hand om frukterna. Som tur var fick jag lite äpplen av snälla Josefin, precis så att jag kunde göra några pajer och även mos till barnbarnet.

Som att inte eländet med källaren räckte så gick en tromb fram här och raserade vårt växthus, turen var ju att jag inte hade några tomater och gurkor kvar där. =)

En resa till Västerbotten har vi hunnit med också, hälsade på Elin som flyttat några mil från Byske till samhället Ersmark. Jag och Karlsson bodde på hotell "mitt i smeten" inne i Skellefteå. Nästa gång vi ska hälsa på henne får vi göra det i Umeå, då hon åter har dragit upp bopålarna.

En lördag härförleden reste vi ner till Stockholm och checkade in på hotell Nordic Sea. Där blev vi upplockade av härliga Berith och Stefan, vänner vi lärde känna på resan till Svalbard. Vi åkte ut till Älvsjö och gick på fotomässa. Intressant och mycket trevligt. På kvällen gjorde vi Oliver Twist, där vi åt en underbar måltid, brässerad oxkind, potatispuré, rödvinssås och kantareller och till det naturligtvis, ÖL. Vi hann testa många olika sorter innan vi skiljdes åt vid vårt hotell på nattkröken. Söndagen tillbringade Karlsson och jag promenerandes runt i Stockholm. Vi gick på café, besökte Fotografiska museet och även Medeltids museet.

Lilla barnbarnet har förstås vuxit och blivit stora karl´n, han blir 9 månader nästa vecka, goungen!

Sen har det faktiskt hänt nåt skojigt och intressant här...men det berättar jag om i morgon!

Ha det bäst!!!


Kommentarer
Postat av: AnnaE

Hallelulja!!! ;)

2011-12-17 @ 19:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0