Sommaren 2011

Det har blivit väldigt lite skrivet här under sommaren. Men den här sommaren har ju varit så fin att det varit svårt att sitta inomhus vid datorn.

Men här kommer lite om vad vi pysslat med här på Nyänget fram till dags dato! Tyvärr har jag inte alltid kommit ihåg att fota, fastän kameran varit med. Och därför har jag också missat en hel del kanonbilder (eller så inte). Vad sägs om den här missen; Vi var ner till S-vall och åkte först in till stan för att därefter göra en runda ute i Birsta. Vi parkerade på Fisktorget och gick Torggatan upp mot Storgatan.
På Torggatan ligger systembolaget och ut därifrån kom en man fullastad med kassar och en karta öl. Jag hann se att han klev upp på en cykel, strax efter en duns och klirr av glas och uppsprättade burkar. Där låg stackarn på marken med alkoholdrycker rinnande och sprutande runt sig! Och jag hade lämnat kameran i bilen?!?! *typiskt*

Efter hemkomsten från Svalbard hade jag ytterligare 4 och en halv veckas semester medan Karlsson den stackarn vackert fick börja jobba 5 minuter efter hemkomsten, han klev av på arbetsplatsen och jag fortsatte hem med vår packning.

Midsommar firade vi hemma i lugn och ro. Midsommarsöndag, på morgonen, åkte vi till Ånge och hämtade lille Wiggo. Han skulle vara hos oss över natten, då hans föräldrar skulle göra en tripp till Åland. Allt gick superfint och han sov bra och vara go och glad mest hela tiden. På måndagkvällen (natten) blev han hämtad.
Efter det har han varit här lite nu och då, några timmar, och tycks trivas bra med det. Tror till och med att han börjar känna igen sin farmor nu. =)

Andra lördagen i juli var vi på bröllop till Torpshammars kyrka vi hade äran att bli tillfrågade om vi ville vara fotografer under dagen! Och tacka för det, käraste, goa, fina arbetskamraten skulle gifta sig och vi ställde naurligtvis upp!
I och med besöket i Torpshammars kyrka har jag besökt samtliga kyrkor i våra församlingar.

Josefin och Patric!

------------------------------------

Eftersom Karlsson arbetade hela tiden under semestern och det var så himla varmt så blev det inte många knop gjorda för mig, men det har jag inte ett dugg dåligt samvete för (så det så!). Det var väl tänkt att ett och annat skulle göras men min otäcka nacke säger ju ifrån om jag ger mig i kast med tyngre saker, så många av dom tänkta göromålen får bli ett höst- och vintergöra, då (förhoppningsvis) Karlsson kommer att visa sig hemma lite mera. Som det är nu så jobbar han, jobbar lite till och lite till, sover några timmar och börjar om med att jobba igen och igen och igen och... *suck*

Den 16 juli var det i alla fall hembygdsfest i Haverö och Karlsson var ledig, eller det var i alla fall lugnt på den fronten. Då begav vi oss till Säter tillsammans med lilla mamma, Erik och Mattias. Niklas med familj träffade vi där också. Handlade lite ost från Strömmens Gårdsmejeri och Gran-Zirap från Skogens Sköna Gröna, mumsigt! Vi fikade aldrig där utan åkte istället till Eldnäsets flottningsmuseum.


Larsa, som driver det i sommar, är jätteduktig och serverade jättegott hembakat. Jag, mamma och Karlsson köpte en macka och kaffe, hembakat bröd förstås, med massor av gott på, pojkarna kaffe och ett brödfat som inkluderade 7 sorters kakor/bullar?! Allt till löjligt lågt pris!

------------------------------------

Dagarna gick fort ändå under semestern, trots att jag inte gjorde så mycket och trots att jag hade 6 veckors ledighet.
Den 18 juli började jag arbeta, det kändes faktiskt helt okej!

-------------------------------------

Lilljänta Elin kom hem till oss i juli på sin semester. Hon hade fullt upp med att hinna med så mycket som möjligt på sina 10 dagar här, men yrväder som hon är så gick det galant!

Och hon, prcis som den här farmoran som skriver här, förälskade sig genast i Wiggo.
Hon fotade en hel del bra bilder på honom.
Som det här t ex:

Lite skillnad på farmors hudfärg och lille Wiggos osolade! =)

--------------------------------

Fredag den 29 juli var det tänkt att jag, Karlsson och Täljefolket skulle fira Elin lite. Hon hade dagen innan fått meddelande om att hon var en av 900 utvalda att komma till Pliktverket för ytterligare sållning. Då ska 300 av de 900 väljas ut till att utbilda sig till framtidens poliser! Det ni! =)
Det föll sig så att Niklas med lilla familjen ville bjuda mig & Karlsson på grillning den dagen, så helt sonika då bjöd vi självsvåldigt med oss Elin och pojkarna till dom i Ånge, fiffigt va?


Wiggo, gick förstås ur famn och i famn hela tiden. Han är så totalt medveten om sin omvärld nu, gotrollet. Här är han i famnen hos Mattias och som vanligt har det lilla väsendet ett skratt på lut.

-----------------------------------

Söndagen den 31:a bjöd vi med oss ungar, ja det blev Elin och Täljeungarna, svärföräldrarna från Finnsta och lilla mamma ner till Getberget.
Där blev vi verkligen väl bemötta och vilken mat och fika dom hade, oj, oj, oj!


Vy över Ljungan.

Karlsson kom på att ett "typiskt" foto som alltid knäpps, när man sitter till bords, ALLA tuggar för fullt eller är på väg att lassa in i munnen. Han tog tillfället och fick en del bra bilder på hur det ofta ser ut från sittande tillställningar där något inmundigas.


Ja inte är det vackra bilder men man kan i alla fall se att det är fullt ätbart det som lassas in, med tanke på de stora gapen! =)

---------------------------------------

Kyrkdags igen den här sommaren blev det den 6 augusti för då var det dax för Wiggo att döpas.
Kvällen före var vi upp till församlingshemmet och dukade.
På dopdagens förmiddag åkte vi, jag, Niklas, Mari o lillWiggo upp till Haverövallen och gjorde klart resten.

Klockan 12 ringde Haverös kyrkklockor. Lite roligt att de valde min födelseförsamlings kyrka, när de själva är döpta i Ånge. Jag tror att Mari också är döpt där. Hon är i alla fall inte döpt i Haverö.
Vi var sammanlagt närmare 40 personer på dopet.
Goungen var glad hela tiden och vaken ända tills gästerna hade åkt.


Pappa Niklas, mamma Mari och Karl Erik WIGGO.

--------------------------------

I skrivande stund är det den 11 augusti och jag ska nu försöka skriva här mera kontinuerligt hädanefter, så behöver det inte bli så väldigt långa inlägg varje gång! =)

Ska bara...
...visa några av mina växter innan jag publicerar det här.


Min fina svarta stockros och bredvid växer rosa stockrosor. Jag drog upp dom i fjol från frö. Jättefina är dom, jag har en hög stängel på drygt 1 m och en lite mindre samt rosa stockrosor bredvid. Jag har fler också men dom har inte blommat iår men de är buskiga och fina, så nästa år blir det säkert blommor på dom också.

Slut för nu, ha det gott alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0