Allhelgonaafton

Idag kom häxorna fram på biblioteket. Flera i personalen hade spökat ut sig. Barn (och vuxna) fick testa om dom vågade sticka ner händerna i lådor med läskiga saker i. Om dom tordes fick de ett fin diplom. Popcorn och häxgodis serverades i mängder och en pysselhörna fanns.



Josefin hade en liten pysselhörna, där barnen fick göra garnspindlar. Här sitter Arvid och pysslar.



Roffegubben tittar beundrande på Katarina den förskräckliga!



Undrar vad häxan från Furumovägen tänker göra med Roffe???

---------------------------------------------

Karlsson hämtade mig när jag slutade jobba och vi for till kyrkogården för att tända ljus.



Vi tände ljus vid pappas grav och vid mina far- & morföräldrars gravar.



Tösabiten Ella var också och tände ljus.

--------------------------------------

Tid att laga till trerätters var det gott om idag eftersom vi kom hem så tidigt. Jag hann t om dammsuga av golven också.
Till förrätt blev det gratinerade kronärtskocksbottnar som jag serverade med några kalkonskivor. Fotot blev så dåligt så det bryr jag mig inte om att lägga in.



Varmrätten blev kycklingbröst med rostad potatis, tomatsallad (kvar från dagen innan), sås och gelé.

Som avslutning serverade jag denna ljuvligt goda dessert:

PAVLOVA


Helt fantastiskt god!

Innan vi åkte hem från Ånge var vi in på systembolaget för att inhandla lite goda drycker. Och vi blev väldigt postivt överraskade. Kvinnan vi handlade av var verkligen serviceminded och så tillmötesgående och jätteglad att vi har kunnat handla hur mycket som helst. Det var roligt också att ge henne lite fria händer att välja dryckerna till oss.



Bland annat ville vi fylla på vårt vinförråd. En byrå i köket där en låda saknas har blivit ett perfekt vinställ.

Allhelgonadagen får Karlsson bjuda mig på trerätters! Det ska bli spännande att se vad han hittar på. Jag får återkomma om det senare.

Tänd ett ljus (eller gör som vi ska göra ikväll, tända marschaller) och tänk på alla som funnits hos oss i livet men som nu finns i våra hjärtan!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Kusin Bengt

Tänker ofta på far din och vad jag missade med min frånvaro

2010-11-06 @ 19:53:58
Postat av: Syster Yster

Ja,Benny och jag var oxå och tände ljus på pappas och Runes gravar.Det är nåt speciellt med denna helg.Kyrkogårdarna lyser upp som ett enda stort eldhav,vackert...

Kram

2010-11-07 @ 19:53:45
Postat av: Märit

Bengt, jag tror pappa tyckte det var roligt när han väl fick träffa sina syskonbarn. Det var ju himla kul att han hann vara med på släktträffen och där fick träffa många av er.

2010-11-07 @ 19:55:11
Postat av: Märit

Syrran, du måste ha skrivit ditt inlägg precis samtidigt som jag svarade Bengt! =)

Visst är det nåt särskilt med den här helgen och det kändes lite extra också att träffa Ella där. Fotot på henne är knäppt vid pappas grav.

2010-11-07 @ 19:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0