Jobbarlördag

Idag har det varit Arkivens Dag.
Vi i föreningen har haft öppet hus för allmänheten. Jag jobbar ju delvis i föreningsarkivet och är sekreterare i Arkivföreningen, så varje år (2:a lördagen i november) när det är denna dag brukar vi ha öppet.
Varje år är det dessutom ett tema och i år var temat "klimat". Så förutom att ha arkivet vidöppet, så visade vi upp lite foton och tidningsklipp i väder/oväder-klimat. Karlsson var med och visade släktforskararkiv och vi hade bjudit in en man att prata tema uppvärmningsklimat, han pratade om vindkraft och solenergi (mycket intressant).


Foto inifrån arkivet. Här får föreningar lämna in sina papper, jag sorterar och arkiverar dom åt resp. förening på så vis blir de efterlämnade för framtiden. I dagsläget finns nästan 300 olika föreningar här, aktiva och nedlagda.
Dagen pågick från klockan 11-14 och när den var slut så for vi hem jag och n´Karlsson.

Kände för pizza idag, men inte köpevarianten, så därför gjorde jag två stycken storpizzor.



Av två långpannepizzor blir det så mycket över att vi kan frysa in och ha som reservmat eller bara ta en bit för att vi är sugna.

Nu ska vi lördagsumgås, hoppas ni gör det ni också!
Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0