Välkommen till min nya blogg!

Ja, det blev som Chili con Karin ville! Fast den här bloggen kommer inte alls att bli lika bra som hennes, men jag gör ett försök.
Jag har lite olika intressen, men MAT är ett stort intresse så en hel del matprat kommer det att bli. Sen har jag ju andra intressen också. Djur och natur, loppisar och auktioner, släktforskning mm. Det kommer nog att bli lite av varje här. Ska försöka lägga in under kategorier så att det blir lätt att välja vad man vill läsa om.

Jag, Märit, bor på Nyänget, som ligger 1 mil utanför Ånge. Jag är sambo med Lasse och tillsammans har vi en massa djur. 14 tackor och 1 bagge, en massa höns (vi är självförsörjande på ägg), 2 hundar, 3 katter och 1 nymfparakit. Fr om i mars kommer det att bli tillökning här, då börjar våra ägg kläckas och vi får nya små ulliga, gulliga kycklingar lagom till påsk och tackorna kommer att få sina lamm. Ifjol hade jag ett flasklamm här inne. Hon, Smulan, fick bo i vedlådan i pannrummet och vi turades om att flaskmata henne. När vi var hemma fick hon gå lös inne och hon följde mig som en liten hund vart än jag gick. Lite jobbigt var det när hon stod utanför toadörren och ropade på mig när jag var därinne. Numera lever hon tillsammans med de andra fåren och vem vet kanske hon får ett eget litet lamm i år.


Kommentarer
Postat av: Guben

Va kul att du kommer igång med din blogg.

2010-02-27 @ 21:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0