Julen är över...

...för i år!

Det blev en otroligt fin, känslosam och härlig julafton ändå, trots det som hände för drygt en månad sedan.

14 dagar före julafton såg det ut så här på sjukhuset:

Jag, syrran och hennes son och barnbarn var och hälsade på. Då låg Erik fortfarande till sängs.


På julaftons morgon vid 10-tiden kom han hem för permis över dagen. Nu satt han i rullstol och kunde resa sig upp men inte stödja på vänstra benet.
Han fick i alla fall träffa oss, mig, Karlsson och sin bror med sambo. Mina systrar med respektive samt kusinerna Markus, Mattias och Malin med respektive familj. Sammanlagt var vi 16 personer samlade.
Först var det stort kramkalas med Erik, lite skålande i glögg och därefter julbord.

Sen var det dags för tomten att komma på besök.

Lucas spanar in tomten som kommer gående från skogen.


Och så blev det förstås julklappsutdelning. Lucas hjälpte tomten att dela ut paketen.

Vid 14-tiden for besökarna och vi kunde börja röja undan julklappspapper och varva ner lite.


Erik kunde ta sig en behövlig vilopaus tillsammans med sin älskade hund Tebbe,
som får bo hos oss nu.

På eftermiddagen och kvällen var det jag, Erik och Karlsson här hemma.
Ca 21.30 åkte Erik tillbaka till sjukhuset igen.

Min absolut bästa julklapp någonsin var att få ha honom hemma hos mig. Det trodde jag nog inte riktigt när jag var till honom första veckan efter olyckan. Men han är tjurig och målmedveten.
Det senare har han nog ärvt efter mig tror jag! ;-)

------------------------------------

Juldagen firade jag och Karlsson med mina svärföräldrar och Karlssons dotter "yrvädret från Byske" och hennes sambo. Annandagen åkte vi till lilla mamma och besökte henne.

------------------------------------

Idag fick Erik åka till Härnösand där han ska tillbringa lite tid på rehabavdelningen. Men där behöver han nog inte stanna särskilt länge skulle jag tro. Han klarar sig väldigt fint själv och rullstolen hanterar han som om han inte gjort annat än suttit i en sån.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken härlig julklapp att få ha Erik hemma på julafton! Va skönt att hans rehabilitering går så bra!



Vilken härlig tomte ni har haft på besök. Förstår att den tomten bor i skogen nära er;=)

2010-12-27 @ 22:57:21
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Kate

Vi är glada att se att han är så bra.

2010-12-27 @ 23:33:39
URL: http://goldengrainfarm.blogspot.com
Postat av: Märit

Kerstin, det blev en finfin julafton! Och till helgen får han komma hem igen, kommer fredagmorgon och åker igen söndagkväll. Hem till sitt eget hus där han inte varit sedan olycksdagen.

Jo du, tomten bor visst här uppe i berget någonstans har jag hört. :)

Hoppas att du också haft en fin jul!

2010-12-28 @ 21:15:12
Postat av: Märit

Tack Kate! Han har en stark vilja att komma igen fort! Han vill klara sig själv, inte behöva be om hjälp med allt! :-)

2010-12-28 @ 21:16:21
Postat av: L

Å tomten ä inte far till alla barnen....

2010-12-29 @ 08:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0