7 augusti

Idag har vi varit på skogsdag i Granboda. Trevligt men varmt. Eftersom jag är förkyld så är värmen ingen höjdare. Vi gick i alla fall en tipsslinga och det var en hel del kluriga frågor. Men jag vet att jag gissade rätt på en fråga i alla fall. Kan ni svara på vad sommar heter på finska??? Nej, kunde tänka mig det. Nu VET jag det och jag gissade också rätt. Sommar på finska heter Kesä. Onödigt vetande eller så inte?!

-----------------------------

I helgen är vi vovvepassare. Det är tur att det är fint väder ute så att vi kan sätta fast dom i trädgårdsmöbeln. Vi kan inte ha dom lösa inne utan dom får vara instängda i ett rum för annars tar dom katterna till de sällare jaktmarkerna!


Fint ska det vara! Damerna vill gärna ligga på ett badlakan! Här duger inte en matta av gräs inte.

-----------------------------

Något händer med våra fruktträd! Är det nån som kan tala om vad det är???



Ett träd har tappat nästan alla blad och det började så här. Trodde då att det var vintern som gjort så med det. Men nu börjar det här stora trädet och även plommonträdet och lilla äppelträdet, som vi planterat i år. Gör allt jag kan för att få stopp på det. Det enda jag kan göra är att spola kallvatten på dom, fast jag vet inte om det hjälper. Det är bara att hoppas! OM det lyckas blir det stora mängder av äpplen på det här trädet.



En liten del av trädet. Och det är lika mycket över hela trädet. Håller tummarna att det går bra!

-----------------------------

Nu är det dags att göra sig iordning för en färd till By, där ska vi grilla och spela kubb och ha trevligt ikväll!

Ha det gott alla!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

o så skönt vovvarna verkar ha det i skuggan.



Hoppas att du får bukt med angreppet på äppelträdet. Vilka härliga äpplen ni får. Här blir det inte så många. Somliga skyller på att jag jag har beskurit det för hårt. Nåväl det finns ju goda äpplen på affären också.



Ha det gott!

2010-08-08 @ 21:32:47
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

De där vovvarna kan verkligen konsten att mysa och helst ska dom vara en hel hög som ligger och värmer varandra.

Blir så ledsen om jag inte får några äpplen i år. Jag vill ha massor!

2010-08-09 @ 21:47:29
Postat av: Anna

Men, Märit! Ett av våra äppelträd är det nåt mysko med i år också! Det är några få blad på det bara och det verkar inte bli några äpplen... Det ser ut ungefär som erat... Undrar vad det kan vara? :(

2010-08-11 @ 00:35:21
URL: http://annispannis.bloggplatsen.se
Postat av: Märit

Anna, jag har försökt forska i det men inte lyckats. Jag har inte sett det någon annanstans, än! Kanske min goda arbetskamrat och tillika trädgårdsmästare kan komma och kika någon dag.

2010-08-11 @ 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0