Miniminisemester

Nu har Karlsson och jag kommit hem från en miniminisemester.
Igår vid lunchtid for till Sundsvall. Uträttade lite ärenden och gick sen och checkade in på hotell.



Ni känner igen vart vi är, eller hur?
Ja, just det anrika Knaust.



Mysigt rum fick vi.
Vi checkade in klockan 15 och hade då slunkit in på ett café och köpt med oss mackor, som vi åt och sköljde ned med lite öl. Vi sprättade även nyårschampagnen.

Vid 17.30 gjorde vi oss iordning och gick ner på Sjögatan, där vi beställt bord.



Snöigt och blåsigt värre var det i Sundsvall denna afton så det var skönt när vi kunde gå in till ett väntande bord.
Egentligen hade vi tänkt gå på Brandstation men just ikväll hade dom stängt så vi gick på deras andra restaurang istället, Playa Primo. Och det var verkligen inte helt fel.



Vi hoppade över förrätten och gick direkt på varmrätten istället.
Oxfilé med friterad potatis och en mycket god stark rödvinssås.
Till det drack vi en pava rött. Ett otroligt gott italienskt vin.

Dessert var vi förstås tvungna att beställa in.



Underbart god och len pannacotta med hjortronsylt och färska bär. Mmmmm!

Som avslutning beställde vi in:



Kaffe och varsin avec. Grönstedts till Karlsson och Bailey´s till mig. 
Efter drygt två timmar var vi nöjda och bestämde oss för att betala.

Summan på den här härliga middagen kan ni kanske räkna ut. Bara vinet gick på 265 kronor och avecen på 
20 kronor/centiliter och vi beställde en varsin 4:a.

Så här blev slutpriset! :)



Va??? Nu tror ni förstås att det blivit nåt fel och att den gulliga servitrisen slog in en 1:a för lite och att vi hade mage att lura henne, hon som var så trevlig och verkligen såg till att vi blev nöjda.

Så här såg det ut egentligen, hela kvittot:



Just det, det skulle ha varit en 1:a till!

Men jag hade vunnit ett presentkort värt 1000 kronor att använda på i stort sett valfri restaurang någonstans i Sverige och eftersom vi överskred den summan fick vi betala det överskjutande, som blev just 113 kronor.
Inte illa för så god mat och dryck, trevligt bemötande både när jag beställde bord, när vi kom och under hela vår sitting hos dom.


Efter besöket på Primo, som jag för övrigt varmt rekommenderar, så gick vi tillbaka till Knaust. Upp på rummet en vända och sen ner och gjorde ett besök på The Bishop´s Arms. Puben med ett otal olika ölsorter. Mycket folk var det där och vi träffade en bekant också, en tidningsmurvel från en av våra tidningar. Vi orkade inte ta oss igenom alla ölsorter men väl en och då valde vi Samuel Adams på fat.

--------------------------

Och vad vore en natt på hotell om man inte utnyttjar frukostbuffén som ingår.



Hur mycket som helst att välja på förstås!



Karlsson flög direkt på byttorna med prinskorv, bacon och äggröra. Ja, jag tror inte han var den enda av karlbesökarna som gjorde så, tyckte stordelen av dom var där och lastade tallrikarna. Själv valde jag lite sundare variant av frukost med en hel del grönsaker och frukt till! :)

Jättetrevligt har vi haft och jag hoppas att vi snart gör nåt liknande igen!

Hoppas ni haft en bra trettohelg!


 


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ja, det såg verkligen trevligt ut. MUMS!

Tänkte ge en spydig kommentar oxå (om gröten ni åt när ni kom hem) men jag låter bli.He he

Jo då, vi kan tänka oss att följa med nästa gång =)

Há dé

2011-01-06 @ 15:52:05
Postat av: Kerstin

Oj så härligt det såg ut! Det kan ni vara värda efter tuffa veckor!!!



Maten såg ju helt underbar ut. Grattis till vinsten! Kul att få äta sån lyxmat och bara betala dryga hundringen!!

2011-01-06 @ 16:33:46
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Systeryster, förstår vad du tänkte säga! Och själklart nästa gång följer ni med. Du vet jag har ett presentkort till + kanske ytterligare ett om jag har tur!

Kerstin, ja vi kände att det var i precis rätt tid att utnyttja presentkortet och dessutom hade jag fått så bra erbjudande om hotellboende också. Vi kom undan med dryga 600 kronor för mat och boende tillsammans! Det var ju inte dumt alls det! :)

2011-01-06 @ 16:51:01
Postat av: Elin

Oj oj vad härligt det såg ut! Men.... När hade du tänkt vinna presentkort på Gästis i Byske?!?

2011-01-07 @ 09:19:33
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

Elin, det blir nog framåt våren skulle jag tro... =)

2011-01-07 @ 09:40:59
Postat av: Kate

Och efter att ha läst Lasses blogg, upptäcker jag samma historia ur en annan synvinkel! Det gillar jag.

Marit, jag gillar Bailey's också, och köpte en mycket stor flaska av det för min jul dricker. Tyvärr det går ner min hals alltför lätt så det är inte bara smuttade ... den försvinner ganska snabbt!

Scott skulle vara en frossare vid ett buffébord. Han skulle fylla sin tallrik minst två gånger ... men jag är mer som dig, kan jag inte äta så mycket även när allt är god och jag önskar att jag kunde.

2011-01-07 @ 19:05:15
URL: http://goldengrainfarm.blogspot.com
Postat av: Märit

Kate, du är varmt välkommen så dricker vi lite (mycket) Bailey´s! =)

2011-01-08 @ 10:25:43
Postat av: KarinW

Men stort grattis till vinst och myshelg! Det där behövde ni! Vi sov också på Knaust för ett tag sedan, fint och superfrukost.

2011-01-08 @ 22:40:46
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

KarinW, det var supermysigt! Och det var skönt att få göra det nu när det har lugnat ner sig här hemma. En vinst till har trillat in så då får Karlsson bestämma vart vi ska äta men det får nog vänta till framåt våren/sommaren.

2011-01-09 @ 09:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0