Onsdag 23/2 2011

Nu har ungarna börjat komma!
Ja, inga människoungar då, men väl lammungar (foton kommer senare).
Imorse hade trillingar fötts, tyvärr var en dödfödd. Av de två som lever är det ena väldigt pigg men den andra vill inte resa sig riktigt så den får vi stödmata. Han/hon äter väldigt bra och mamman stöter inte bort den så det är bara att  hoppas att den reser sig snart. Det verkar vara nåt med ena bakbenet men överlever den till i morgon får vi ta en ordentlig titt på benet. Sen får vi ju hoppas att det inte blir lika kallt inatt
för då vet man inte hur det går.
Får alla tackor lamm och att det går bra (och det hoppas vi ju), så blir det en väldans massa lammkrumsprång i hagen om några veckor.

Fler ungar kommer det att födas om 21 dygn!
Vi har lagt in 42 ägg i kläckaren och nu är det bara att vänta på dom första små pipen
inifrån äggen.

Många ungar blir det i familjen i vår!!! =)

-----------------------------

Har ni inget speciellt för er kan ni väl var så snälla och gå in på Vi i villas hemsida www.viivilla.se, registrera er (kostar inget) och sen gå till tävlingen  Sveriges fulaste kök. Rösta på de tre bilderna som heter Nyänget kök1, Nyänget kök2 och Nyänget kök3. Sätt en 5:an och klicka sen på rösta!
Snälla gör det så kanske det blir ett bidrag till vårt nya, härliga och arbetsvänliga kök!

-----------------------------

Imorse var jag in på bokrean och tittade.
Jag gick därifrån med två böcker.


Den här boken hade jag tittat ut innan, så den fick följa med hem.


Och den här boken stod så till att det inte gick att undgå den. Fantastiskt fina bilder i den.
Så den fick också följa med hem till Nyänget.

Tänker nog slinka in där i morgon också.
Ingen av kokböckerna fick ju följa med mig hem, och det vore ju synd om någon skulle få missa den chansen!

-----------------------------

Ha det bra och Glöm nu inte att rösta!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Va härligt att lammen börjar födas. Det är väl ett vårtecken så gott som något!



Vilka lyckade bokrea fynd du har gjort idag!



Nu ska jag in och rösta!



Lycka till!

2011-02-23 @ 18:29:04
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Ja, nu kommer jag att tillbringa mycket tid nere i hagen.

Jag älskar böcker och att fynda är ju aldrig fel.

Tack snälla för att du tycker att jag behöver ett nytt kök! Be S rösta också! =)

2011-02-24 @ 07:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0