Framtiden...

Sitter och tänker på vad 2011 haft med sig hittills i sitt bagage och vad som händer härnäst och resten av året. Slutet av år 2010 var väl ingen höjdare och inget jag önskar någon att få uppleva. Men, jag har lärt mig massor och sonen (för det är hans olycka jag tänker på) har hämtat sig förvånansvärt snabbt. Nu kommer det ju att ta sin tid innan han är fullt återställd men en rackarn´s tjurighet är han ju född med så det ser ljust ut.
Usch, nog om det nu.

--------------------------

Det finns ju betydligt bättre och roligare saker att tänka på. Som mitt livs resa t ex. eller att mitt första barnbarn kommer att se dagens ljus snart (kanske fortare än vad vi tror).

Åhhh, vad jag längtar efter knytet! Jag tror att det blir en liten flicka men det kanske är för
att jag själv aldrig fick någon liten tös.
Den som väntar på nåt gott!

--------------------------

Resa var det ja!
Blir hela tiden påmind om att min resa närmar sig och att jag och Karlsson
kan börja planera för den.
På min arbetsplats är det resfeber som gäller och det blir ett stim av 50-års resor i år.
Först ut är K, som just kommit hem efter tre veckor i Thailand.
Hennes gubbe (en klasskamrat till mig) fyller 50.
Nästa på tur är G-M, hon fyller år nu i början av mars. Jag vet inte vart det bär hän men en resa ska det visst bli. Ifjol var hon iväg till London då hennes karl fyllde år.
Nästa på tur blir fröken Q. I slutet av mars åker hon och hennes syster till Sri Lanka i två veckor.

SEN, blir det min (vår) tur.



Passen är ordnade.

Då i början av sommaren åker vi till Svalbard. Vi blir visserligen inte borta så länge, bara 10 dagar, men jag tror nog att det blir späckade dagar och fullt tillräckligt
för att kunna smälta alla intryck.
Just nu läser jag (till och från) en bok om Svalbard, Liv Balstads bok "Kvinna på Svalbard", skriven 1956.


Den här boken köpte och läste jag första gången för mer än tjugo år sedan.
Bibblan gallrade en massa böcker bl a den här.
 Jag köpte den förstås, eftersom Svalbard varit och är mina drömmars resland. Under åren som gått har jag ibland tänkt på boken och någon gång fått för mig att läsa den igen men jag har inte kunnat hitta den. Troligtvis har den försvunnit i någon av mina flyttar eller så har jag lånat ut den. Hursomhaver, när vi hade bestämt oss för att resa, tänkte jag åter på boken och började leta på antikvariat om den fanns.
Jag hittade en! Till ett bra pris
och i mycket gott skick, så nu läser jag lite i den emellanåt.

--------------------------

När vi kommer hem från Svalbard går jag direkt på min sommarsemester,
så i år blir det sex veckors ledighet direkt. Skönt!

Att resa bort så här många dagar i sträck innebär en viss planering för att allt ska fungera här hemma. Men vi har blivit lovade hjälp med både djur och hus och inte att förglömma, mina frön som jag snart ska så. Det kommer säkert att ordna sig till det allra bästa. Jag har snälla barn och vi har underbara vänner och familjer!

--------------------------

Ja, så långt är året inplanerat!
Den andra halvan av 2011 har säkert mycket fint att erbjuda också!

Trevlig helg i kylan!


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, tänkt dig, FARMOR Märit.. Hihi

Bara ni inte glömmer planera in en resa hit upp också! :D

2011-02-19 @ 17:57:45
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

Visst passar det väl mig att ha en liten som tultar efter och ropar på "fammo"??? Inte glömmer vi lilljänta heller, klart vi ska försöka passa in sista april, precis som alla andra år!

2011-02-19 @ 18:27:33
Postat av: Elin

Haha! Ja, och oj vad ungen ska få lära sig hyss! ;)



Ja, jag ska boka in bättre väder i år så vi kan sitta nere vid älven! Har ni tur kanske ni kommer till islossningen igen (huuu vad det där tog emot att skriva! Sista april ska ju islossning och allt sånt vara klart!!)

2011-02-19 @ 18:54:41
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

Vi fick ju umgås och mysa på bussen istället! =)

2011-02-19 @ 19:14:01
Postat av: Elin

Var det inte pappa som sjöng också?

2011-02-19 @ 19:31:51
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja, jo, tror inte det var Kristoffer =)

2011-02-19 @ 20:22:53
Postat av: Kerstin

Va spännande det låter med din resa. Det är något av en drömresa för mej också. Hoppas att du fotar mycket och lägger ut på bloggen. Det ser jag fram emot!

2011-02-20 @ 13:12:05
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: KarinW

Vilken häftig resa ni ska ut på! Jag blir full i skratt när jag läser om ditt kök, är också trött på min furu men i övrigt funkar det. Jag ska kolla in lite frön för som du sa så är det väl dags snart. Ha det fint/Karin

2011-02-20 @ 15:32:16
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Kerstin, självklart kommer det in bilder, men inte förrän vi kommit hem. Lite dåligt med uppkopplingsmöjligheter där.

Karin, jag hålller på att bli tokig av all furu. Och jag skissar, drömmer och läser allt jag kommer över om kök. För ett nytt kök ska det bli!

2011-02-20 @ 16:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0