Ett tag sedan sist

Orken att blogga har inte riktigt infunnit sig på ett tag. Men ska försöka ta mig i kragen!

Förrförra lördagen (22 januari) jobbade jag så Karlsson fick i uppdrag att stå för matlagningen den dagen. Det passade ju bra eftersom jag skulle jobba till halv 3. Han visste inte riktigt vad han skulle laga till så jag sa helt sonika att till förrätt ska det vara nåt med räkor och till varmrätt lammkotletter.

Det här åstadkomma han:

Heta räkor!
Det blev mumsigt som bara den!


Stekta lammkotletter på ett perfekt sätt med råstekt potatis och faktiskt grönt till också. =)
Ska försöka klura ut vad han ska få laga till nästa gång jag jobbar lördag!

----------------------------------

Härom veckan vann jag en budgivning på Tradera. En täljsten.
Lagom till i fredags fick jag hem den. För 188 kr inkl. frakten fick jag en helt oanvänd täljsten med korkplatta och grov skärbräda.
Den passade ypperligt i fredags då vi skulle äta middag till Karlssons ära eftersom han begåvades med födelsedag den dagen.

 
Fläskfilé och tomater får sig en omgång på stenen. Mot slutet la jag på lite sparrisar.


Det blev verkligen en höjdarmiddag! Lätt som en plätt var det också!
Till filén serverades råstekt potatis, jag hade inget annat val då ugnen var upptagen och dessutom på maxtemperatur och jag kände inte för kokt potatis eller mos. Grönsallad förstås och krustader med svamp och lite annat gottis i en stuvning toppad med ost.

Nu ska jag försöka hitta en till för ungefär samma slant, för det skulle vara roligt att vara fler runt bordet och laga till sin mat. Lite som fondue men på ett lite annat sätt.

----------------------------------

På lördagen gjorde jag en kreolsk fläskfilégryta eftersom jag hade filé kvar sedan dagen innan.


Den bidde inte så pjåkig den heller!


----------------------------------


Ha det gott! Och jag lovar att höra av mig snart igen! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0