Härliga måndag!

Helgen blev lugn!
Inga större utsvävningar på fredag o lördag. Men igår, söndag stack vi i alla fall iväg på en liten åktur. Vi for vid
10-snåret och Karlsson stannade till efter E14 vid Harrån och gick ner och fotade.



Fina bilder fick han till, han Karlsson!

Färden fortsatte in mot Hemsjö, innan Albacken for vi in mot Gimdalen. Vi stannade till vid ett ställe och skulle sträcka på benen lite. Då hittade vi det här fenomenet:



Det kanske inte syns så bra men det är en grindstolpe som vuxit sig in i en tall.
Vi fortsatte mot Hucksjöåsen och här kan jag tala om att vi fick testa våra nya dubbdäck...
...det var glashalt. Jag satt och höll andan mer än en gång.
Vi kom i alla fall fram till Albacken till slut (från andra hållet) och här stannade vi till vid Måsjöforsen.
När vi kom hem igen hade klockan tickat på i 4 timmar.

Som tur var hade vi färdig köttfärssås i frysen så det var bara att tina den och koka pasta till.

---------------------------------

Idag var det jobbardag igen! Det var väl som vilken måndag som helst bara det att jag fick sjusärdeles huvudvärk på förmiddagen. Kanske berodde på ett av mina besök eller nåt annat, det vet jag inte riktigt. Som tur var, var det jag som hade bilen idag så jag kunde komma hem i skaplig tid. Stannade bara och snabbhandlade lite på ICA. Bestämde redan på vägen hem att idag blir det snabbmat, stekt Färilakorv och potatismos, då skulle jag kunna få ca 1½ timme alldeles i lugn och ro.

Men attan! Vad hade jag glömt att köpa???
Det kom jag snabbt på när tre katter kom springade mot mig när jag körde in på gården. Dom var utsvulten?!
Kattmat??? Visst ja, det var ju det jag skulle köpa, INTE bananer!!!


Melker, gokatta våran!

Jaha! Det var ju bara till att tänka om då!
Sms:ade Karlsson och sa att jag hämtar honom. Tog med mig Roj och åkte upp till Ånge. Handlade, hämtade Karlsson och så hem då.
Och en väldigt snabb middag!
Men, nu hade jag hållit igång och på nåt sätt så försvann huvudvärken på vägen.
Kanske den stannade där bland djurmaten på konsum...hoppas det!

I morrn är det en ny härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0