Länge sedan sist...

Bloggandet har legat nere ett tag. Beror väl på att det är höst och då går allt lite trögare och så är det ändå mycket som ska hinnas göra inför vintern. Bredbandshaveri har det också varit.

Vad har då hänt här???

Jo, eftersom det är höst så ska ju allt fixas utomhus och det är gjort sedan ett tag. Men vi har haft slakten av lamm som ska göras också. Åsså köper vill billiga rotfrukter så då blir det till att ta tillvara och omvandla en del av dom också.



En del av lammena blir till färs. Skånkarna ska vi röka i helgen.



En bakdag uppe hos mamma blev det också.



Rödbetorna har jag lagt in, så det ska räcka för ett år framåt.



En dag sålde de billiga paprikor på ICA, tror det var 8 st för 25 kr. Då passade jag på att köpa och gjorde en inläggning av dom. Det blev riktigt gott!



En rejäl laddning med ärtsoppa har jag kokat också, så nu har vi flera liter i frysen.



Passade samtidigt på att baka ett bröd. För till ärtsoppa ska det va en mjuk macka med smör och ost!


Ja, det är väl det här som har hänt i matväg. Visst vi äter mat varje dag och jag lovar att jag ska bättra mig med bloggandet.
Nu är det hög tid att värma korvgrytan, som jag var ut till visthuset och hämtade i morse!

Ha det gott alla!



Kommentarer
Postat av: mimmismat

Oj, så mycket gott du har grejat med. Men dina läckra mjukkakor skulle jag ge vad som helst för.



Må så gott/ Mimmi

2010-11-09 @ 20:14:47
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Märit

Jag tycker om att laga mat och gärna inläggningar, långkok å sånt. Tunnbröd bakar vi varje höst. Snart ska mamma o jag göra korv och hon ska också få visa mig hur jag använder konserveringsapparaten, som vi köpte förra året. Det ska bli spännande!

Ha det bra!

2010-11-10 @ 18:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0