Lördagsgrillning

Lördagen bjöd på underbart väder, soligt och fint hela dagen. Som gjort för att tvätta sängkläder och hänga ut. Samtliga golv fick sig en duvning också innan jag placerade mig ute i en stol.
Idag har vi haft flera besök här. Först kom Kristin och Arvid och hälsade på. Arvid ville hälsa på höns/kycklingar och gå ner till fårhagen och klappa lammen.
På eftermiddagen kom svärföräldrarna och mamma, och vi blev sittande ute ett bra tag. På kvällskvisten dök systeryster och svågern upp. Kul med besök men lite dålig spridning på dom!



Jag plockade fram lite karré ur frysen på morgonen, vädret var som gjort för grillning. Stora sonen kom och ville äta med oss, och det fick han ju såklart.

 

Till förrätt gjorde jag bruschetta på ett supergott bröd och god nyinköpt olivolja. Brödet och oljan hade jag fått smaka på i onsdagskväll då jag var inbjuden till ICA för provsmakningar av allt möjligt. Förutom provsmakning av bröd och oljor fick vi också smaka på ostar, älgörtsdricka, björnkorv mm mm och förtäring fick vi ta för oss från ett jättelångt buffébord.
Bra initativ ICA! Det vill jag göra om igen!



Varmrätten blev, som jag skrev, grillad karré med ljummen potatissallad. Mmmmm smarrigt! Och som kronan på verket åt vi upp Tiramisún som fanns kvar sedan dagen innan. Den var ännu godare dagen efter.


Kommentarer
Postat av: KarinW

Vad härligt med grilltid nu och provsmakning lät ju helt underbart! Björnkorv lät väldigt spännande.

Ha en bra vecka/Karin

2010-05-09 @ 18:50:08
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Ja att grilla då är det...nästan...sommar! Björnkorven var god, men jag skänkte björnstackarn en liten tanke!

Det var jättetrevligt med Ica´s inbjudan, sånt gillar jag!

Ha det bra du också Karin!

2010-05-09 @ 21:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0