Djursafari...

I eftermiddag/kväll efter att vi ätit middag och fodrat djuren for vi ut och åkte för att kanske få se en liten nalle... någon nalle såg vi inte men vi fick se andra djur i alla fall och det hör inte till vanligheterna. Fast å andra sidan for vi den här gången in i Haverös sällsamma marker och i dess närhet, och där kan man få se ett o annat villebråd.

 

En tjäderhöna...fast hon syns dåligt bland grenarna. Vi hann inte få fram kameran när hon stod vid vägkanten. Den här donnan fanns efter Byvägen.



Smålåsvallen. Två rådjur. Knäppte flera kort men tyckte den här blev bra där den till höger flyger högt och man kan se ändalyktan på den andra. Undra varför dom är så vita där bak...hmmm???



Bilden är tagen strax efter välkommen åter-skylten till Haverö. Jag tror nog att pinnoxen stog med en klöv i Haverö :D
I snåren bredvid stog ännu en älg, men vad/vem det var såg vi inte.

------------------------------------

En mysig avslutning på en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men så mycket djur ni såg. Vi brukar också åka på "safari" mellan varven men det är inte ofta djuren visar sej för oss. Hoppas att nån gång ska en björn dyka upp. Trägen vinner heter det ju!

2010-05-11 @ 07:10:41
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Jadu, Kerstin. Inte ofta vi ser några heller om sanningen ska fram. Men som jag skrev, vi var på Haverösidan den här gången! :D

Jag har sett björn en gång (också i Haverö), det var för ca 4 år sedan på min födelsedag. Bjässen (en gammelbjörn) sprang ut på skogsbilvägen framför bilen och tvärvände och sprang sen tillbaka. Önskar jag får se igen, helst björungar!

2010-05-11 @ 12:22:51
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: KarinW

Men vilken tur ni har då och ganska nära mig dessutom!

2010-05-12 @ 12:28:04
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Ja, Karin det var nära dig! =)

2010-05-16 @ 20:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0