Borgsjön Runt anno 2010

Idag har vi som vanligt haft saft/vatten/kak-station för alla som tänkt sig runt Borgsjön. Puh! Jobbigt, speciellt en sån här dag när temperaturen nått över 25 grader.



Vi brukar ha drickastället här på Näset, vid Westbergs gamla affär.
I år firar evenemanget 30 år så det skulle vara lite extra som skulle hända på delen Tälje-Näset.

Vid vår station stod jag, Inger och Jonny.



Jonny och jag. Grosshandlar´n och fru grosshandlare. Jag tror nästan att grosshandlar´n glömde ta på sig byxorna i morse??? =)



Lappjanke och Kalle Kamrat fanns utefter vägen och ute i skogen. Liksom Mali-Åsa, pilgrimmer, kung och Näcken.

Det var Äventyrsbyggarna Silvanus (www.aventyrsbyggarna.se) som hade fått äran att hitta på skojigheterna. Det blev mycket uppskattat av de som sprang och promenerade.



En del går medan andra springer och försöker sätta rekord!



Min goa, glada jobbarkompis Josefin! Hon sprang de 2 milen! Duktigt tjejen!
Synd att jag missade vem som var Patrik! =)



Systerdottern min har gått sträckan några gånger. Hon tar sig tid att pusta ut när hon kommer upp till oss. Då har hon gått 7 km och har BARA 1,2 mil kvar! Hujedamig!
Malins sambo Micke skymtar till vänster.



Andra nöjer sig med att titta på. Här syskonen Lucas och Wilma.



Inte bara människor tar sig runt Borgsjön. I år var de förutom de sedvanliga hundarna även dessa tre hästar med sina ryttarinnor. Liza, längst till höger fick vara med i skogen och agera kung!

-----------------------------------

Ikväll blir det nog som igår. Vi kommer att inta vår middag utomhus. Igår grillade vi men idag blir det nog ugnspotatis, rökt skinka och mimosasallad. Jag tror baske mig jag ska dricka vin till det!
Hoppas att alla får en fin fortsatt lördag!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej Märit! Vilken fin blogg du har. =) Blev väldigt glad av att se dig och Ulla-Britt i dag, och Kalle Kamrat såklart. =) Resten av dagen har varit väldigt slö. Vi syns på måndag. Kram

2010-07-03 @ 20:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0