Detta har hänt...

Jag har inte skrivit här på ett tag, men det blir så den här årstiden...

Vad har då hänt sedan sist??? Tja, mera lammungar har det ju kommit, det senaste tillskottet senast i morse (bild kommer snart eftersom det var en lite lustig färgkombination på den), så nu har vi 17 stycken. En lilltacka väntas få snart och då har alla lammat. Tyvärr har det gått lite dåligt i år, då många lamm varit dödfödda. Vad det beror på vet vi inte, men min teori är att vintern var väldigt kall väldigt länge och att all energi gick åt till att äta sig varma.

Påsken firade vi så här:
Långfredagen for vi till Sidsjö över dagen och hälsade på vänner. Blåsigt men uppehåll. Tyvärr glömde vi kameran hemma. 
Påskafton åkte vi till By och tillbringade nere vid sjön vid min systers stuga. Där blev det sedvanligt fiske för dom som kände sig manade och sedan korvgrillning och kolbullestekning. Middagen blev ett knytis hos lilla mamma.


Så här såg det ut på Bysjön.


Svärmor blev värst i sitt fiskafänge, förutom dessa två sikar blev det en massa aborrar.


Kolbulle à la Byberget´s Galgbacken!



Påsken fortlöpte. Och på påskdagens morgon åkte vi (jag och sambon) till Torringen några timmar. Inte ett liv. Åkte hem och tillbringade dagen med att njuta i solen. 

Sen har det väl hänt ett å annat men inget som dokumenterats på bild. Jag ska bli bättre på det här jag lovar, om ni lovar att ni läser och tycker till... ;D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0