Ännu en dag med växthuset!

I eftermiddag har jag planterat ut mina gurkor i växthuset. Lite tidigt kanske ni tycker men det vore ju konstigt om dom här inte överlever. Ifjol planterad jag ut allt i växthuset ungefär samma tid som nu (kanske nån dag tidigare till och med). I det växthuset hade vi inte någon el dragen och alltså inte möjlighet till någon frostvakt dessutom stog det mycket mycket mera utsatt.



En liten början till något frodigt. Och mysfaktorn att kunna sitta här inne har tagit sin början.



Den helt perfekta bänken som Karlsson har gjort.
När tomaterna sätts inunder och börjar nå upp till plåten tas den bort och tomaterna kan växa mellan brädorna och då är det nästan dags för de andra plantorna att sättas om ute.



Lite tokerier i mittgången!



Mera tokerier!

Någon som har nåt förslag till hur jag mer kan utnyttja växthuset?

-----------------

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: KarinW

Vilket fint växthus du har och vad mysigt att kunna sitta där inne, mitt är för litet för det. Berätta om din sparris framöver för jag är sugen att testa!

Lycka till med alla djur och plantor/Karin

2012-05-28 @ 20:25:21
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Ja, Karin visst är det fint! Och det kommer att bli finare (hoppas jag). Jo, jag har tänkt testa sparris, jag är för övrigt intresserad av att testa allt möjligt och omöjligt =)

Ha det bra!

2012-06-04 @ 16:52:47
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0