Vilken dag!!!

Idag hade vi Öppet Hus här hemma. Vi hade gissat på att ca 10-15 personer skulle dyka upp?! Men, där bedrog vi oss rejält!
Karlsson och Roj gick bort till "tarmen" och mötte upp besökarna, jag stannade hemma och väntade in dom.
Döm om min förvåning när jag ser dom komma nere i vägen. Folk, folk, folk i massor i en lång rad och hela vägens bredd.
Jag hann inte räkna alla. Men Jessica sa senare att det var drygt 60 unga och gamla!
¨
Får och lamm blev lite förvirrade, men det gick otroligt bra! Och människorna var alldeles saliga, både stora och små.
Efter besök nere hos lammen gick alla vidare upp till gården. Där hade vi dukat upp med kaffe, saft och kakor. Nu skulle alla få chansen att besöka våra kycklingar.

Bara 5-6 stycken åt gången kunde följa med in till kycklingarna så därför hade Karlsson och jag beslutat att bjuda på något under tiden de väntade på att få gå in.

Några hade tagit med eget fika. Bea var en av dom som besökte oss med 3 av sina skyddslingar.

Precis som nere hos lammen var barnen, och vuxna med för den delen, lika förtjusta för det här besöket.

Vilken dag! Jessica och Naturum hade gjort det bra med annonsering i tidningar och på facebook och Micke på Dagbladet gjorde ett repotage här i torsdags som han lät komma i tidningen i morse!
Det här måste vi göra om!

---------------------------------

Andra delen av denna dag var också fantastisk fast på ett helt annat sätt! =)

Jag, Karlsson och lilla mamma for ner till Sundsvall och hälsade på lilla barnbarnet.



Mor, son och sonson! Wow! Vilken känsla!
Vi blev ju några som hälsade på där på eftermiddagen. Den lille, som ännu inte vet om han heter Viggo, Melvin eller nåt annat gick ur famn i famn.
Det var jag farmor, bonusfarfar Karlsson, gammelmormor May-Brith, Morbror Johan, moster Tina, kusinerna Linnéa och Julia, Morbror Tom och hans tjej, som avlöste varandra att "syta".

Här äre ja som bestäm! (ser Karlsson ut att tänka)

Närå, så är det inte...men en lugnande effekt på gossebarnet hade han. Det lilla livet låg länge, länge i hans famn och sov så sött så. Tror jag det, Karlsson har ju redan lovat bort en fyrhjuling, jakthund och gevär...
...Oj, oj , oj!!! (håller i mitt huvud och ojar mig!)

Må gott alla!



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Grattis farmor!! Va kul!

Vilket roligt initiativ ni har tagit när ni visade djuren för alla barn. Va roligt att allt gick bra och att så många kom. Tur med vädret hade ni ju också!

2011-03-20 @ 15:45:15
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja du Kerstin, vilken helg vi haft!!! Först blev jag farmor till en liten Wiggo i fredags och igår hade vi besök av nästan 70 personer + 12 personer idag! Det du! Men vilken succé det blev med uppvisningen av våra djur. Det blir nog en upprepning nästan år. Och det är väl troligt att fler eftersläntare dyker upp nu också! Men kul är det!!!

2011-03-20 @ 21:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0