Vilken härlig söndag!!!


Det var alldeles lagom många grader idag och solen visade sig från sin allra bästa sida. Mitt på dagen var Karlsson ute och fotade lite och jag kände att kaffetarmen började gnöla. Så jag kokade en skvätt kaffe och gick ut på brokvisten och ropade dit Karlsson, och där i solen drack vi kaffe och åt bulle. Det var härligt och en föraning om att det kommer nog en vår i år också!



Idag har jag inte gjort speciellt mycket mest bara slappat men det har varit skönt det också. Måste ladda upp inför arbetet i morgon. Jag har ju varit ledig i 10 dagar så då behöver man uppbåda allt man har för att känna motivationen. Det är roligt att jobba men det är roligt att vara ledig också. Och vi kände att vi behövde den här ledigheten utan en massa måsten. Det har ju varit en något turbulent tid här ett tag. 

---------------------------------

På förmiddagen gjorde jag iordning en skinkstek och den åt vi av till middag idag.



Skinskteken åt vi tillsammans med potatismostoppar och så gräddsås förstås. Eftersom jag steker i stekpåse behåller jag all den goda skyn och den blir jättegod som grund till sås. Som tillbehör åt vi paprikasallad, smörgåsgurka och gelé.

---------------------------------

Nu är det bara att ta nya tag och finna sig i oxveckorna, som vi nu går in i!

Ha det gott alla!


Kommentarer
Postat av: KarinW

Ja jag vill också ha vår! Ha en skön fortsättning på helgen/Karin

2011-01-29 @ 19:05:15
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0