2010/2011

Nyårsafton blev en lugn tillställning.
Bara vara hemma, Karlsson och jag!

Umgicks med Erik lite under dagen. Han kom hem till sig på morgonen och vi skjutsade upp honom till Ånge för att besöka arbetsplatsen och sen göra inköp. När vi körde hem honom och hans sambo följde vi med och fikade lite.

På dagen blev det lite köksstök. Hade bestämt menyn sedan några dagar tillbaka så det var bara att köra igång sisådär vid 15-tiden.

Vad blev det för kulinariskt då???

Jo, detta:


Gratinerad hummer.

Hade ju tänkt att gratinera i hummerskalen men de va inte så jättefina och inte heller så stora, så det skippade jag. Har några krabbskal i porslin som jag använde istället och ställde dom på fina assietter med räkor på. Serverade ett litet bröd och citron till.
Gottigottgott blev det!


Bakpotatis med gorgonzolaröra, fläskytterfilé, svampsås och småtomater slungade i smör och timjan.
Naminamnam!

HÄR...

...skulle en bild av desserten ha funnits med, men icke!
Vi åt ingen!!!
Varför???


Vi var för mätta!!!


Och här...

...skulle en bild på tolvslaget med skumpan ha funnits,
men ack nej, vi gick och la oss vid 22.30!?
(Skumpan ska vi dricka upp i veckan...återkommer om det)

--------------------------

Nyårsdagen skjutsa vi sonen igen och sen for vi, Karlsson och jag,
till Finnsta dit vi var bjudna på middag.
Och det var som vanligt väldigt god mat där.
Kvällen hemma gick igen i lugnets tecken. Vi tittade på TV.
 Först Fångarna på fortet och senare på filmen Rallybrudar.
Det hör ju inte till vanligheterna att vi tittar på TV, men nu blev det så.

--------------------------

Söndag 2 januari.
Jag, Karlsson, Erik och hans sambo åkte till lilla mamsen på förmiddagen. Vi blev där några timmar, drack kaffe och åt en massa kakor.
Ikväll åkte Erik tillbaka till H-sand. Tror nog att han skriver ut sig från sjukan veckan som kommer. Verkar som att det är vettigare att göra det. Träna på hemmaplan istället.

Ikväll har vi smakat vår hemgjorda glass. Och det är stor skillnad på köpeglass och hemgjord, det smakar MYCKET MERA av den egentillverkade.
 Tyvärr ingen bild men det kommer nog så småningom.
Vi åt vaniljglass, lakritsglass och min egenkomponerade havtorn/chokladglass. Det blev faktiskt den sista som blev bäst. Synd att jag inte skrev upp hur jag gjorde! :D

--------------------------

Nu är det slut på det gamla året 2010, som kunnat sluta med stor tragedi för vår del, och går in i nya året 2011 och hoppas att jag ska slippa skrämselhicka igen!
Det räcker med att jag två år i rad fått känna av den!

God fortsättning alla underbara människor!
Jag hoppas att vi och ni får uppleva ett härligt år!


Kommentarer
Postat av: KarinW

Vad härligt och se att sonen piggar på sig! Ha en god fortsättning på det nya året. Mycket gott har ni ätit också ser jag, spännande med krabba det har jag knappt lagat!

2011-01-04 @ 21:23:15
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0