Otyg i hönshuset!!!

Jaha ja, så var dom i farten igen då!!!

Råttj...arna!

Jag vill för allt i världen inte bli av med mina fina vaktlar. Lätt match för dessa giganter att sluka dom stackarna! Som tur är, så är jag ledig den här veckan, och jag kan lova att många turer blir det ut till hönshuset! Jag ser ju att dom varit där, det finns håligheter lite överallt efter dom + att dom är osmarta nog att lämna andra spår efter sig!

Idag hade en fastnat i fällan i alla fall, en gigantisk sak, som Karlsson förpassade till härligheten (eller vart dom nu försvinner) genom luftgevärsskott!

Hann inte (eller tänkte inte på det) att fota den groteska men i morrn (peppar peppar ska vi
ha en till) då j..lar ska jag fota!

Det är ju inte billigt precis att ha höns och framförallt inte vaktlar! Så att ersätta dom blir
kostsamt i längden!

Plockade enris häromdagen och la in i olika håligheter och lite överallt men tyvärr tycker hönsen det är roligt att plocka och äta av dom så det funkade inte!
Men har fått rådet att ladda fällorna med Nutella, så från och med idag så finns det
finfin Nutella i dom.

Håll tummarna att vi blir av med dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0