Våren...

Äntligen är det riktigt skönt vårväder ute.

Före påsk hade vi besök igen i fårhagen och hos kycklingar. I år har vi nog haft fler än 100 besökare här och än är det inte slut.



Två pappor med sina barn har varit på besök.



En andaktsfull Cindy håller en kyckling!

-------------------------------

Före påsk började jag med nåt som är jätteroligt!
Virka Amigurumis, lätt och svårt på samma gång!

Började med att göra ett mumintroll:

Den fick en arbetskamrat i förra veckan då hon hade födelsedag. Hon är galen i Mumin,
så det blev en uppskattad present.

Nästa projekt blev det här:

Inte dirket någon amigurumi, men jag hittade mönstret på nätet när jag letade beskrivningar.
Virkade converse, som gjorda för Wiggo...

...trodde jag!

Nä, den pojken har stora fötter så dom passade inte. Jag började med ett par nya åt honom men dom var också en liten aningens för små. Så nu är det bara att sätta igång och göra ett tredje par. Fast nu ska jag göra om beskrivningen så att det blir lite mera naturtrogna.
De första paret ska lilla Ella få, till sin docka, idag när hon kommer och besöker oss och alla våra lamm.

Ella kommer som sagt i eftermiddag och då ska hon få den här också:

En liten amigurumivovve eller vad man nu tycker att det är! =)

-------------------------------

Delar av påskhelgen var vi förstås upp till By och umgicks med familjen.

Lilla söta Ella var förstås med.


Ella i lektagen med sin morfar!


Malin flörtar med fotografen???


Pappa Jonas och Ella.


Några stökar på med korvgrillning och kolbullestekning, andra slappar och tar det lugnt.
Här vid bordet, Matilda och Erik.
-------------------------------------

Påskdagen tillbringade vi hemmavid, vi hade lite att stöka med. Blomrabatter rensades, trädgårdsmöbler togs fram, Karlsson ordnade med mera käk till fåren. Kvällen avslutades med grillning tillsammans med Wiggo och hans föräldrar.

-------------------------------------

Annandag påsk blev det en resa till By igen.


Svågrarna hjälpte svärmora sin med veden.

Mitt på dagen for Karlsson och jag till Sandbodarna, dit vi var bjuden av Kalle, som vi hade i biodlingskursen.

På med skyddskläderna!
Jag fotade, Karlsson fick plocka upp ramarna för inspektion, allt medan Kalle
berättade och förklarade för oss.


I vissa av ramarna kryllade det av bin.

Kvällen avslutade vi hos svärföräldrarna i Finnsta.

------------------------------

Ha det gott! Får se ifall jag bloggar nåt mer innan helgen.


Kommentarer
Postat av: KarinW

Varför kan inte jag handarbeta? Klart att man måste ju försöka först....jättesöta djur och småskor! Vad häftigt med bin då kanske man får köpa honung av dig framöver. Du funderade på sparris såg jag, skulle också vilja ha det men visst är det mycket jobb och svårt? Har du sett hos Mimmis Mat?

Ha det fint/Karin

2011-04-30 @ 14:16:18
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Karin, precis man måste ju börja annars vet man inte om man kan! =)

Jag handarbeta på kul nu, det får inte vara för stort och ta för lång tid. Mina händer klarar heller inte av att hålla på för långa stunder.

Klart du får köpa honung. Det lär inte bli i år eftersom vi startar upp det nu och bina får behålla sin honung.

Jag har funderat i flera år på sparris, tänkte anlägga hos mamma för några år sedan, nu har jag ju egna land och ska nog göra ett försök. Jo, jag har sett hos Mimmi och det var väldigt tydligt hur man ska göra. Annars kan man låta det växa bara, det blir jättefina blommor av dom! =)

Ha´t bra!

2011-05-01 @ 21:18:00
Postat av: research papers

Klart du får köpa honung. Det lär inte bli i år eftersom vi startar upp det nu och bina får behålla sin honung.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0