Karlssons trerätters

Igår var det Karlssons tur att bjuda mig på trerätters middag. Jag såg med spänning fram emot vad han skulle hitta på för nåt.



Visst ser han koncentrerad ut???



Till förrätt bjöd han på franska med ägg och skagenröra. Mumsigt!



Varmrätten blev en skiva av rökt skinka och en av rökt lamm, mellan dom la han ost och snabbstekte det hela. Hasselbackspotatis och trattissås blev gott till.
Den som har ögonen med sig ser att till varken för- eller varmrätten serverades det några grönsaker?! Vet inte om det var med flit eller om han helt enkelt glömde det. =)



Som avslutning serverades glass med smält mintchoklad.

Det här ska Karlsson få göra om fler gånger fast då kanske jag vill ha liiiite grönsaker i alla fall.
Den som lever får se hur det blir med det!


Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Kate

Om Scott var att göra alla våra måltider, skulle vi äta potatis tre gånger om dagen, varje dag. Jag gillar potatis, men inte så ofta!

2010-11-08 @ 03:43:47
URL: http://goldengrainfarm.blogspot.com
Postat av: Karlsson

lamm äter grönsaker, vi äter lamm, följdaktligen innehöll middagen grönsaker. Om man har några speciella önskemål om typ av grönsaker, bör man inför nästa år se till att mata lammen med dessa, tex tomater å gurka...

2010-11-08 @ 17:41:36
Postat av: Märit

Kate, potatis är gott men kanske inte tre gånger om dagen! =)

Karlsson lille, jag förstår vad du menar. Jag menar att jag vill ha synliga ätbara grönsaker. Men jag har inte längre till kylen än jag kan plocka fram det själv nästa gång (och snart får du fixa en

3-rätters igen). =)

2010-11-08 @ 20:04:39
Postat av: Elin

Vill du se grönsakerna också behöver du bara öppna kylskåpsdörren och titta ju! ;) Hihi

2010-11-09 @ 07:52:35
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

mmmm så sant så, men det skulle va snyggt ifall dom också blev serverade på tallriken med övriga maten!

2010-11-09 @ 13:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0