Helgmat

I Fredags blev det Lammfärsbiffar med rostade grönsaker, citronyouhurt och tzatziki.



Mumsfilibabba!

Till förrätt åt vi avokado med skink- & lökröra. Och till dessert blandade frukter med mörk choklad på, som fick gå in i ugnen tills chokladen smälte och till det serverades lättvispad grädde.



Katterna fick kalasa på kokt abborre.

-------------------------------------

Lördagens mat blev följande:


En liten räkmacka.


Till varmrätt blev det fläskfilé, som fått gotta till sig i marinad innan jag lät bryna skivorna som till sist fick gå klara i ugnen. Gott blev det med potatisgratäng och trattissås.


Ingen dessert denna dag men väl en kopp kaffe och likör. Jad drack havtornslikör och Karlsson drack min plommonlikör.

Gjorde iordning en tjälknöl på lördagen också. Men den ska vi äta av senare så den får bli skivad och infryst.

-------------------------------------

Idag söndag blev det älgstek, potatis och sås.

Idag har jag plockat ut lite älgkött, fläsk och lamm för i morgon ska mamsen och jag göra korv. Det kommer att bli värmlandskorv och lammkorv. Jag har aldrig gjort korv förut så därför får mamsen vara med och handleda mig. Det var tänkt att vi skulle göra leverpastej också men tyvärr hade de inte fått hem någon lever ännu på ICA. Så den får vi göra senare.


-------------------------------------

Oj, en utmärkelse! Till mig???



Tusen tack Kerstin för den fina utmärkelsen! Den blev jag jätteglad för!


-------------------------------------


Ha en kommande bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Stubblejumpin' Gal

My mouth is watering ....

2010-11-21 @ 22:21:28
URL: http://goldengrainfarm.blogspot.com
Postat av: Elin

I agree with you, Kate!

Smaskens!

2010-11-22 @ 19:16:25
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: research papers

Det kommer att bli värmlandskorv och lammkorv. Jag har aldrig gjort korv förut så därför får mamsen vara med och handleda mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0