Ugnskorv och pärstampa

Trots att jag var dålig och inte hade minsta matlust var jag ändå tvungen att se till att det blev nåt att äta. Visst, sambon kan också laga mat men just den här veckan har han passning och man vet aldrig när han kommer hem eller när han får ge sig iväg på jobb igen. Det händer faktiskt (när han inte har passning) att jag matstrejkar, dvs han får laga maten.
Det blev i alla fall korv i folie i ugnen och pärsampa. Inget märkvärdigt men sambon tyckte att det smakade bra, själv är mina smaklökar som bortblåsta just nu.
Röran i korven är en blandning av ost, grädde, dill och purjo. Skårade korven och la röran, sen på med skivad tomat och riven ost. Lade sen korven i folie och in i ugnen. Pärstampan är vanlig potatis kokt i buljongvatten. Använder potatisstöt och elvisp för att få den slät. Blandar i smör och grädde samt kryddar förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0