Middag på en tisdag

Idag blev det köttfärslimpa till middag. Det var länge sedan jag gjorde det. Tycker att det är svårt att få till den för oftast blir den alldeles för torr. Men idag blev den bra. Sambo + extra middagsgäster gillade den.
Jag gjorde på 1 kg färs. Blandade den med ägg, potatismospulver, kryddor och riven lök. För att försöka att inte få den så torr blandade jag i filmjölk och vatten också. Väl i formen lade jag på baconskivor och sen fick den gotta till sig i ugnen på ganska låg temp i dryga timmen. Serverade kokt potatis, sås (gjord av skyn som blev i formen), rivna morötter som fanns kvar sedan i förrgår, smörgåsgurka, pustasallad och tomatchutney.
I morgon är den säkert mycket godare när jag värmer lunchlådan. Det brukar ju vara så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0