Lördagmiddag på Nyänget

På lördagen började jag göra lite påskfint här hemma. Fönstren i vardagsrummet är putsade och jag har fått upp fräscha gardiner och påskpyntet är inhämtat. I veckan får väl golven sig en omgång igen, behövs flera gånger i veckan då det kryllar av djur här som springer ut och in hela tiden.
I matväg blev det precis som på fredagen en 3-rätters.


Jag hade två krustader kvar sedan fredagen så jag gjorde en svampstuvning och fyllde dom med, serverade några skivor skinka och lite grönsaker till.


Till varmrätt blev det köttfärsrulle, potatis och pepparsås. Köttfärsrullen hade jag fyllt med ost (skivor av herrgård och riven västerbottenost), svamp och skinka. Det blev inte så tokigt, fullt ätbart!

Dagens efterrätt blev sorbet, kaffe och drakblodslikör.

Kommentarer
Postat av: KarinW

Vad härligt med 3-rättersmiddagar, det gillar jag också men det blir inte så ofta. Hoppas du haft det bra i påsk men ni har fullt upp med allt förstår jag.

Får man komma och titta på de där söta lammungarna ni har? Jag jobbar i veckan men antar att det är lite barn så jag funderar på utflykt. Jobbar du själv?

2010-04-04 @ 22:34:56
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Hej Karin!

Ska lägga in lite om påsken men det blir lite bilder, glömmer bort kameran hela tiden! :)

Va synd att jag inte läste detta förrän idag. I morgon (torsdag) jobbar jag 13-19 men på fredag skulle det kunna gå, om det går för er. Jag skulle kunna vara hemma till 12 ungefär. Annars är mina arbetstider 8-14.

2010-04-07 @ 21:21:54
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: Karin W

Hallå där Märit!

Vi resonerade hit och dit men vi tycker att det var för lite barn den här veckan. Om vi ändå ska åka så är det roligt om flera kan följa med. Jag hör av mig framöver!

Ha det fint/Karin

2010-04-08 @ 21:08:52
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Märit

Gör så Karin!

I dagsläget finns det 15 lamm (det blir nog fler) och i slutet av nästa vecka lär det väl ha kommit några nya kycklingar. Säg bara till så kan jag ta ledigt från jobbet. (slutet av månaden åker jag bort)

Ha en bra dag! /Märit

2010-04-09 @ 07:16:59
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: research papers

I morgon (torsdag) jobbar jag 13-19 men på fredag skulle det kunna gå, om det går för er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0