Tisdagsmiddagen

Idag gjorde jag värmländska biffar med honungsglaserad rödlök, pärstampa och till det serverade jag rårivna morötter/äpplen samt smörgåsgurka.
Karlsson äter ju allt men det här fick ingen höjdarpoäng av honom. Han tackade ändå villigt ja till att få med sig i matlådan dagen efter. Han tycker om rödlök men då i rå form. Jag älskar all rödlök och den här hade jag småputtrat i smör utan att få färg och tillsatt honung och balsamvinäger. Pärstampa gjorde jag därför att potatisen i källaren nu börjar bli vattnig när man äter den enbart som kokt. Så därför, så här i slutet av "gammelpotatissäsongen", så gör jag mos, gratänger, ugnsrostade mm, vill helst inte äta dom enbart kokt. Biffarna är gjorda av nötfärs, riven kokt potatis, lök, salt och kryddpeppar. Jag tyckte i alla fall om det! ;)

Så här såg det ut:


Kommentarer
Postat av: Kate

Det ser gott!

2010-06-24 @ 06:56:43
URL: http://goldengrainfarm.blogspot.com
Postat av: Märit

Thanks!

2010-06-29 @ 19:33:54
URL: http://torparsamob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0