Korv är gott!

Idag hade vi haft hemleverans av korvgubben. Han kör hem 5 st Färilakörv till oss var tredje månad eller om det nu är varannan. Vi har en bod ute på gården, som vi gjort om till att inhysa två frysboxar, en kyl samt ett skåp för bl a konserver och annat som vi storhandlar. Här finns förstås hyllor också som får ta hand om våra stora syltkittlar när vi inte använder dom.
Korvgubben levererar som sagt korven hem till oss. Och är vi inte hemma har vi ställt iordning en kylbag med frysklampar i, inne boden, där han kan lägga korven + förstås inbetalningskort.
Visst det kostar en slant men ack så god korv och värd varenda krona. En korvring väger ca 1,2 kg och för de 5 ringar vi får levererade betalar vi 370 kronor.
Godare korv finns inte att uppbringa! Den är god att steka, koka, som pålägg eller
bara att äta som den är.

Smaskens!

Har ni inte provat den så måste ni bara göra det!




Kommentarer
Postat av: Systeryster

Vaffö fick inte Benny veta att körvgubben skulle komma fö rå?Han som ÄÄÄÄÄLSKAR "Färilla körven".Innan varje jakt åker han till Färila för att köpa lite (mycke) korv som han ska há på älgjakten.Ni kan ju ringa nästa gång korvgöbben har vägarna förbi ;-)

2010-06-15 @ 17:04:45
Postat av: Märit

Syrran! Han kommer igen i Augusti. Han brukar ringa två dagar före. Han torde väl komma runt 10-15:e. Bestäm er nu så vet vi. Eller så skickar vi honom till er?!

2010-06-15 @ 21:21:21
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: Karin

Den där korven har inte jag smakat, undra om han kör förbi i mina krokar? Du har sått en massa såg jag, hoppas det blir lite värme snart bara! Har satt lite jag också men jag väntar på ett större land, kanske ska testa med pallkragar istället?

Ha det fint/Karin

2010-06-15 @ 22:13:49
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: systeryster

TJA!

Ja,det vá ju bra att körvagubben kommer i augusti,då hinner Benny få jaktkörv innan älgjakten börjar.Vi lär nog höras innan dess :-D

2010-06-15 @ 22:54:52
Postat av: Märit

Men Karin!!!: Det måste du bara göra. Det är ju korvens absoluta NR 1!!!. Nja, inte sått en massa alls. I år kör jag med vad jag vet att jag gör av med, inget provapå-kit, bara-för-att-det-är-kul. Det är kul, men orken och tiden tär... gammal

Syrran,: lovar att Benson får sin körv!!!

2010-06-16 @ 22:35:12
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: Fâlastinta

Roligt att "färilakôrven" är omtyckt på fler ställen i Sverige! Jag letade bilder på matvaror till mina sfi-elever, och "ramlade över" bilden på delinskorven :) den är nummer ett i matsäcken vid utflykter till skogen!

2012-09-13 @ 15:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0