Loppis, Treklövern

Nu har jag debuterat som marknadsknalle!
Jag och goa grannen Kristin hade plockat ihop allt som bara ligger och skräpar hemma och hyrde ett bord  på Treklövern i Viken.
Ingen av oss har någonsin gjort det här förut så det var lite svårt att prissätta, men jag tror att vi gjorde rätt som satte låga priser. Av de 6 fullspäckade lådor vi hade med oss blev det bara knappt 2 lådor tillbaka hem.



Fast lite tokigt hade vi kanske satt priset för en karl var tidigt ute och kom tre vändor och handlade av oss. Troligen var han kännare och köpte upp för att sen själv sälja dyrare!
Men vi såg ju att billigt är bra för vi fick nog sälja mer än någon av de andra loppisförsäljarna. Saker man inte trodde skulle bli sålda gick som smör, vad sägs om, teakföremål och i och för sig gamla men väl krackelerade tallrikar och en massa annat ¨"skrot". Andra saker som var helt oanvända ratades av besökarna?!



Rolig men också en vansinnigt varm dag. Det var nog tur att vi hade vårt bord inomhus där det var lite svalare. Utomhus var det olidligt att vara den här dagen. Vi, Kristin och jag, fick mersmak och kan tänka oss att göra om det hela igen.


Kommentarer
Postat av: Kathy

Jag älskar "loppisar" eller "loppmarknader" som de kallas här, när de hålls inomhus. Du är så rätt om de saker du värdesätter minst är den första att gå. När jag hade en "loppmarknad" och erbjöd ett gammalt inramat foto av en kattunge. Bilden hade en repa igenom det och jag satte en skylt "Fri till ett bra hem" - bilden borde ha gått till sopor! - Men en kvinna tog upp den och tog den med henne. Jag blev förvånad.

2010-07-20 @ 17:24:19
URL: http://goldengrainfarm.blogspot.com
Postat av: Märit

Kathy: Det heter loppmarknad här också, loppis är slanguttryck.

Ja, man blir förvånad över vad folk egentligen köper. Men för oss var det ju bara bra att vi fick sälja! Det här tänker vi göra fler gånger! =)

2010-07-22 @ 19:41:18
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0