Torsdag 8 juli

Idag när jag var på jobbet åkte Karlsson till vår skogskoja. Det var dax för farbror sotar´n att göra ett besök. Synd att jag inte kunde följa med. Det var ett tag sedan vi var där nu. Kojan hyr vi och den ligger så fint på en tallbacke med sjön bara ett stenkast ifrån. Kojan består av endast ett rum och är helt i avsaknad av faciliteter men det är väldigt rogivande att vara där. För 4 år sedan tillbringade jag stor del av min semester där med min dåvarande hund. Jag sov 10-11 timmar/natt och det var verkligen skönt att vara där och ladda de kroppsliga batterierna. Sedan kom Karlsson in i mitt liv och han blev lika förälskad i kojan. Så vi fortsätter att hyra den ett tag till.




--------------------------------



I eftermiddag upptäckte jag att krolliljorna börjar slå ut. I flera år nu har det varit en stängel med blommor, i år är det hela fem stänglar. Jag har förstått att vita (äkta) krolliljan ska vara svår att få tag i så jag ska göra ett försök att ta frön av dom. Fast väntan att få se nya blommor kommer att ta tid då jag läst mig till att det tar 2-3 år innan planterade lökar eller frön växt till sig.
Men den som väntar på nåt gott!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men har du sett! Hittade Torparparets bloggar! Nu jädrar blir det läsning! Kram!

2010-07-10 @ 10:25:09
URL: http://annispannis.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Vilken härlig liten koja. Förstår att det måste vara avkopplande att vara där!Men kanske även myggen trivs där????



Kroll-liljan är så fin. Har sökt nammnet på den men nu fick jag det av dej. Tack!



HA det bra i värmen!

2010-07-13 @ 15:09:52
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

Anna: Jag har hittat till dig oxå!!! =)

Kerstin: Det är inte nämnvärt mycket mygg där. Ligger ju vid sjön så det blåser ju lite där, kan bero på det. Krolliljan är fin, ska försöka "stjäla" från två andra krolliljor av kära grannar senare när det blivit frön så kanske jag får fler sorter, som blommar om några år.

2010-07-14 @ 06:21:29
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0