Nu är det nära...

...SEMESTER!

Så efterlängtat, som det bara kan bli! I morgon när klockan slår 14 då lämnar jag arbetsplatsen för 4 veckors ledighet.
Och inte känner jag att det finns en massa måsten heller. Jag kan bara vara om jag så vill!

FAST! Det är ju en hel del som behöver åtgärdas här hemma förstås...Hmmm...
...fönsterputsning, byte av gardiner, rejäl omgång av golven, matt-tvätt, rensning av ogräs...
...PUST! STÅNK & STÖN!

-----------------------------------

Nä, jag ska bara göra det jag känner för och inte en millimeter till. Eftersom Karlsson börjar jobba på måndag så är inga resor inplanerad, å andra sidan händer det ju titt som tätt att vi, när andan faller på, åker en rejäl tripp trots att vi oftast inte är längre än ca 10 mil hemifrån. Dom 10 milen tenderar ju oftast att bli både 20 och 30 mil. Sist skulle vi ner till Borgsjöbyn på loppis och sen tillbaka hem igen men innan vi nådde hem (i Tälje ungefär) så ändrade vi planerna och bestämde oss för loppis i Hunge. Ingen Romresa precis men som vanligt måste vi ju göra en och annan avstickare. Den här gången över till Döviken, där vi aldrig varit, och sen vidare till Herrevadsströmmen där vi kikade in i ett av Sveriges minsta museum. Sedan blev det Bodsjö och först därefter Hunge och besök på loppis. (Köpte inget!)
Sen var det hemfärdsdags. MEN...
...varför åka in hemma när vi kunde åka ner till St Olof´s i Borgsjö och fika??? Ja, ni läste rätt! På St Olof´s fikade vi i alla fall jättegoda räkmackor.


"Museet är kanske Sveriges minsta, cirka 8 kvadratmeter stort.  I den lilla byggnaden, tidigare en lekstuga, finns
  Herrevadströmmens historia dokumenterad i form av text och bild."

-------------------------------

Min semester kommer jag nog delvis att ägna åt att åka på några loppisar. Jag tänker ta med mig lilla mamma och åka lite. Karlsson kommer att ha en vecka ledigt i augusti och då vet man aldrig var vi hamnar, men jag har lust till Hälsingland och tror att jag vill visa upp några av mina smultronställen där. Vi får se vad som händer. Under semestern kommer även bonusdotra Elin att dyka upp här också, det ska bli kul. Kanske jag ska försöka "dra ihop" ungskocken för lite grillning?!

-------------------------------

Ha det gott!






Kommentarer
Postat av: Bengt-Åke

Önskar dig en härligt trevlig semester min kära madam F....;)!!! Jag välkomnar dig även till det vackra Hälsingland, det finns så många som du säger smultronställen här!! Slår du en signal så kan nog undertecknad bjuda på något!!

2010-07-15 @ 22:11:06
Postat av: Torparn

Nu ska vi icke förhäva oss... Tar vi oss till Valsjön får vi va nöjda..

2010-07-16 @ 06:18:29
Postat av: Karin

Till Valsjön??? Det blir nog en längre tripp tror jag! Har hört att det inte brukar bli vad ni planerat!!! Det brukar bli myyyyycket lääääängre! Planerad resa på ca 5 mil brukar väl oftast sluta med 15-20 mil?!?!

2010-07-16 @ 13:41:01
URL: http://lyckebo.bloggplatsen.se/
Postat av: Märit

Bengt-Åke: Tackar för inbjudan...OM du slutar kalla mig för det du just har gjort! Hmmmm förgrymmad

Torpar´n: Den som lever, när andan faller på för en tripp, får se!!!

Karin: Precis! Lär nog komma en och annan historia här om våra villfärder ska du se. Vem vet du kanske blir med på någon av dom. =)

2010-07-16 @ 15:10:41
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0