Luften har gått ur mig!

Orkar ingenting och jag har semester?!
Ja, kanske just därför förresten, vem vet? Man ska väl återhämta sig då tror jag???

Sedan sistens har det varit stilltje här rent ut sagt. Tror att det beror på att Karlsson gick på sin passningsvecka i torsdags, det vill liksom inte hända nåt då här. Kanske, kanske inte, dom ringer ut honom mitt i middagen eller mitt i natten?
Än så länge har det varit lugnt men vi går båda på lite spända fioler. Första passningsdygnet brukar han alltid, och då menar jag alltid, få rycka ut. Så också denna torsdagskväll. Han hade precis lagt sig och dragit täcket över benen så ringde dom. I lördagskväll var det dags igen. Skönt ska det bli när det åter är torsdag och han BARA har 7-15.30 jobb igen!

I lördags var äldste sonen här på middag, jag orkade i alla fall göra en tvårätters till oss.
Förrätten blev en räkbakelse (syns på bilden nedanför), inte så tjusig men ack så god ändå. Varmrätten blev mitt paradnummer, karvkött med rostade grönsaker och kantarellsås (Lyckebo-Karin, trattisarna är slut!!!). Varmrätten kom inte med på bild.



----------------------------------------

Jag är ägare av en gammal badbalja, som jag köpte till yngste sonens sköldpadda en gång i tiden, den hänger med ännu. De senaste åren som en plaskbalja till Roj, där hittade jag idag en liten filur, som måste ha hamnat helt galet. Stackarn!



En liten, liten stackare till groda eller padda eller va det nu heter.

-------------------------------------

Jag, sonen och hans sambo gjorde en tur till staden idag. Jag och mamsen var ju dit i torsdag och hon ville så gärna ha ett vitrinskåp. Men den vägde 40 kg och var nästan 1,70 lång så jag lovade att köpa hem den till henne idag, då jag och sonen skulle åka ner. Så gjorde vi, sonen har en volvo (märke???) men där fick vi
 in den i alla fall.
Väl hemma (åkte halv 11 och var hemma igen runt 15.30) plockade jag upp mina inhandlade grejer och kort därefter dök grabbarna upp och hämtade mig. Vi for till mamsen och hjälpte henne sätta ihop denna nyinköpta Ikea-möbel. Inte helt enkelt när alla sidor inklusive dörr var av glas, därav vikten!
Men vi lyckades till slut. Jag, mamsen och Mattias med Erik´s muttrande tillrättavisande bredvid!!!

Sicken dag! Men ännu en semesterdag undanstökad!

----------------------------------------

Ha det gott alla!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha! Kan nästan se det framför mig när ni skruvade och höll på!! ;) Får väl ta mig en tur till By när jag kommer ner, för att inspektera mästerverket

2010-07-28 @ 00:33:23
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

Elin, det gick hur bra som helst! Bara det att en j...la besserwisser satt och kommenterade hela tiden! Hmmm!

2010-07-28 @ 09:35:28
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Visst är det skönt att "bara vara" när man har semester men man känner sej nästan lite lat.



Kul med fynden ni gjort. Tänk att trägen vinner. Jag lyckades en gång att få in och ur en stor TV i min lilla folkvagnsbubblas baksäte. Dessutom lyckades jag bära den två trappor upp. puh blir svettig bara jag tänker på det.

2010-07-28 @ 22:31:18
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Karin

Jaha! Du tycker att jag ska öppna locket på svampburken igen....ska fundera på saken....du har nog tur!

2010-07-29 @ 14:45:06
URL: http://www.lyckebo.bloggplatsen.se
Postat av: Märit

Jaha Kerstin: superskönt att bara vara. Känner ingen press alls, faktiskt! Loppis- eller auktionsfynd är alltid kul.

Men kärahjärtanes, det måste ha varit tungt det! Antar att det var en "tjockteve"???

Karin: Schooop! Kan va hundvakt en hel vecka... =o)

2010-07-29 @ 20:03:20
URL: http://torparsambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0