Mat, dryck & bak

Jag älskar att hålla till i köket bland grytor och kastruller. Mesta tiden blir dock under helgerna då jag har lite mera tid. Hemma hos oss är fredagar heliga. Då serveras ofta två- eller trerätters middagar, som ett avslut på arbetsveckan.
Jag äger många kokböcker (den äldsta från 1879) men dom är mest till för att få inspiration. Jag följer sällan ett recept till punkt och pricka utan improviserar, ni vet lite "Man tager vad man haver". Här kommer jag väl att skriva ett och annat om mat och vad jag lagar eller skulle vilja laga. Jag har svårt med recept, men där jag kan kommer jag att lägga ut recept. Vill någon hemskt gärna ha ett måttanpassat recept så går det bra att höra av sig till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0