Beslutsångest och hitta-på-mat

Igår, fredag, hann jag inte med någon speciellt kulinarisk matupplevelse. Sambon har gått på sin passningsvecka och det var tänkt att vi skulle sluta upp vid färgaffären halv 3 för att tillsammans välja färg, för att sen åka hem och "fira" ledigt. Men icke, han var tvungen att ge sig iväg på jobb. Och där stod jag och skulle välja färg och beställa tapet (som vi redan sett ut). Panik!!! Beslutsångest!!! Ja, jag bestämde mig till slut men det vete katten hur det kommer att bli, jag kanske ångrar mig när jag väl greppat målarpenseln.
Middagsmaten blev i alla fall kassler i ugn (hitta-på-mat). Skar kassler i i skivor sedan i mindre bitar. Blandade ihop krossade tomater med kesella och lite grädde samt kryddade. Hällde det över kasslern och sen riven västerbottenost överst och så skjuts in i ugn. Till det åt vi stekt potatis.
Innan jag for hem från Ånge gick jag in på bokhandeln och kollade in reaböckerna. Ja, det slutade förstås med två nya böcker till kokbokssamlingen.
Jag är varken någon bantare eller kakbakare men ville gärna ha de här två böckerna. Sju sorters kakor fanns här i huset när jag flyttade hit men försvann med bonusdottern till Byske. Paulúns bok har jag lagat några rätter ur tidigare när jag och sambon fick för oss att kontrollera om GI fungerade. Jag lånade boken från biblioteket och vi körde igång, jag märkte ingen skillnad viktmässigt men som sagt jag behöver väl inte det heller :-). Bonussonen tyckte det var kul och faktum är att mycket var väldigt gott!
Jag äger också en Viktväktarkokbok och Alftas heliga och dom är minst lika intressanta att titta i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0