Dagen före sista dagen på året.

En tvårätters stod på menyn.
Ett tag sen jag gjorde det, men nu skulle det i alla fall bli av.


Lite av den kvarvarande julmaten fick ingå i förrätten. Mörkt Pågenbröd med ägg och räkor + gravad lax med hovmästarsås.


Varmrätten blev inte märkvärdigare än fläskkotlett med strips och trattissås serverade på mina fina Carl Larsson-tallrikar med Brita på (här är hon dold av stripsen).

-------------------------------------

Jag/vi fick två kokböcker av bonusdottern, så här ser dom ut:



Ska ta och läsa dom och bli inspirerad. Älskar att bläddra i kokböcker och få idéer.



Den här maskinen köpte vi i julklapp till oss själva. Häromdagen gjorde vi vaniljglass, och nu håller vi på att göra lakritsglass. Senare under dagen ska jag göra svartvinbärssorbet. Glassen ska vi äta till efterrätt på nyårskvällen. Ska också åka ner med lite till Tälje. Erik får komma hem och vara hemma hela helgen.

ETT GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hoppas att ni haft en fin nyårshelg! Va gott med hemgjord glass. Vi har en glassmaskin nånstans i källaren men har aldrig provat den. Kanske man ska plocka fram den och testa. Hemgjord glass slår väl alla glasser!



God fortsättning på året!

2011-01-02 @ 17:14:28
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Märit

God fortsättning Kerstin! Vår nyårshelg blev bra, superduperbra till och med! :)

Det blev supergod glass så leta fram din maskin och testa ska du få se!

2011-01-02 @ 21:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0