Eländes elände...

Första arbetsdagen efter semestern och jag sjukskriver mig!
Förkylningen vill inte släppa taget. Är fortfarande stendöv och har (igår) börjat få susningar i öronen + i huvudet, irriterande! Börjar känna av medicinen i magen också.
Bara ELÄNDE!



En god frukost kanske lättar upp humöret lite.
Fil och müsli med lite ringlad havtornssirap, rostad macka med ost och krusbärsmarmelad, kokt ägg med kaviar och så ett glas juice.

Här hemma är det inte bara jag som är klen. För någon dag sedan upptäckte jag att Melker är svullen på nedre delen av sin vänstra kind.



Det syns inte så väl på bilden hur svullen han är. Han har ont också, har försökt att titta efter men han rycker undan huvudet. Troligen har han blivit biten eller stucken av något. Han befinner sig ju oftast ute på lägderna i jakt efter smågnagare.
Nu ligger han mest inne eller ute på bron och sover. Tack och lov så äter
och dricker han i alla fall.

När jag ändå är inne på ämnet djur vill jag berätta om de här djuren:



Änder av nåt slag.
Dom syns lite dåligt men det är änder. Mamma And en bit bort till vänster och en skock med ungar till höger.
Dom här studerade vi en kväll uppe i Torringen.
Jag kan inte begripa hur dom gör?! Som på en given signal försvinner alla, mor och barn, ner under vattenytan, samtidigt. Inte en enda av dom synkar fel. Likadant när dom kommer upp till ytan igen.
Plopp! Och så är alla uppe exakt samtidigt! Hur gör dom? Okej, ovan vatten kan jag tänka mig att mamma And ger ifrån sig ett pip eller nåt, men under vattnet?
Någon som kan svara på det?

Dom här fyrbenta djuren har flyttat in på lägden bredvid vårt hus.



Så nu har vi fått fullt med nya husdjur inne.
FLUGOR! FLUGOR! FLUGOR!
Jag blir tokig på alla flugor!
Springer omkring och försöker slå ihjäl dom, lilla Mynta hjälper till så gott hon kan.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min bok.
Jag ska låta bli att höra susningar och knäppningar i öronen!

Ha det gott alla!


Kommentarer
Postat av: Elin

Usch då! Din förkylning verkar ju aldrig ge sig!

Krya på dig

2010-08-16 @ 11:05:20
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Märit

Nä, och det är Kristoffers fel grymt

Melker svullnad har nu gått sönder. Det var nog en böld. Får se efter hur det ser ut när Karlsson kommer hem.

2010-08-16 @ 12:08:25
Postat av: Elin

Hihi.. Ska hälsa honom det ;)

Men uscha vad äckligt! :S Hoppas han också blir bättre, stackarn

2010-08-16 @ 12:56:32
URL: http://storsvart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0