Fredag vecka 31

Bonusdottern och hennes genomförkylde sambo kom ju på besök och som ett brev på posten blev jag drabbad av samma förkylning som bonusdottersambon. Ja, än så länge har jag inte fått ögoninflammation men hosta och i morse var jag toktjock i halsen. Tack o lov får jag aldrig ont i halsen utan blir mera irriterad. Så idag har jag gått på halvfart, det har jag i och för sig gjort det senaste två veckorna också men idag mera markant än tidigare.
Hur som haver, piggnade på mig framåt dagen och när Karlsson kom hem efter jobbet för att hämta mig kände jag mig sådär. Vi skulle iväg och handla.
Jag har ju, som jag skrev igår, gjort matsedel och idag stod det Jambalaya på den. Nu följer jag ju aldrig ett recept slaviskt så ej den här gången heller. Jag går mera efter vad jag har hemma. Idag hade jag inte kycklinglår men väl filéer, jag hade ju en chorizokorv kvar sedan middagen häromdagen osv. Jag anpassar receptet efter vad jag har hemma sen kan jag lägga till något också. Idag var det endast räkorna som jag köpte extra. Hade gjort slut på dom som fanns så det var ändå dags att fylla på i frysen.
Det blev väldigt gott ändå!



Till efterrätt åt vi Punschparfait med bär och riven choklad. Det blev så mycket när jag gjorde i söndags så jag frös in några extra skålar samt en bytta!
Perfekt att ha sånt färdigt i frysen liksom bär av olika slag, ifall man får oväntat besök och det inte finns kaffebröd (som det brukar vara här). Igår kom svärföräldrarna och som vanligt, inget kaffebröd. Men igår kunde jag i alla fall sätta fram kex och ostar som vi köpte i Fäviken, det blev också uppskattat.

När jag ändå var i tagen (förkylningen får flyga o fara, basta!) gjorde jag en sats Bostongurka också. Jag har aldrig gjort det tidigare men eftersom jag tycker om det vill jag prova och se ifall jag kan få till något liknande.



3 fd fetaostburkar fick jag fyllda. Nu ska dom "gotta till sig" i 1 vecka sen kan jag provsmaka. Här hade jag nästan alla ingredienser hemma redan. Behövde bara komplettera med ättika 24% och senapsfrön.
Det ser väl inte riktigt ut som den man köper på affär´n, men jag har heller inte använt några E:n eller färgämnen. Har ingen köptasburk hemma så jag kan inte
säga till 100% att jag har rätt! =)

Ha det gott alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0